Rettelse til mit spørgsmål om 8 og 9 semester

Hej Alle
Mange tak for responsen. Jeg tror dog ikke jeg har lavet mit indlæg helt klart. Jeg følger skam undervisningen på 8 semester her i foråret, jeg overvejer blot at melde eksamen fra denne sommer, da jeg ikke synes jeg har fået læst nok. Tror i det er en for stor mundfuld at tage både 8. og 9. semester eksamen til vinter, har nemlig ikke lyst til at holde semesterfri på nuværende tidspunkt.
(Kunne ikke lige finde ud af at rette mit tidligere indlæg, derfor denne nye tråd)

Jeg ville klart anbefale dig at gå til eksamen alligevel. Hvis du dumper, ja, så har du brugt et forsøg, hvis du består så er den eksamen overstået. Så kan du altid tage den igen sammen med 9. semester(Hvilket sagtens kan lade sig gøre) hvis du skulle dumpe.

Mvh. Christian.

Tilslutter mig ovenstående!

  1. semester = ½ delen af intern medicin og kirurgi i rimelig detaljeret niveau.

  2. semester = Hele 6 & 8, men mindre detaljer og mere de store linier.

Så i mine øjne skal der bare suppleres op med 6. semester stof, da du allerede har læst 8. Det burde kunne lade sig gi’ sig.

Fortvivl ej Camilla!

Stod i samme situation som dig - dumpede 8. semester i sommers og tog både 8. og 9. her i januar. Det var hårdt og kostede en gedigen colon irritabilis grundet voldsomt kaffeindtag! Men fik tre 7-taller (8., 9. og OSCE) og min tyktarm er igen helt på toppen…

Som Fredster skriver, så skal der “bare” suppleres op med 6. semester stof.

Go’ læselyst!