Rigshospitalets kollegie -at søge

Hey… Er startet på medicin og er fyldt 20, så nu er det vidst på tide, at jeg flytter ind til town! Har besøgt en af mine nye homies på Riget, og kunne virkelig godt lide de mennesker jeg mødte på hans køkken… Og ja, så ligger det jo supertæt på Panum! Men nu er spørgsmålet selvfølgelig bare hvordan jeg kommer ind… Jeg har hørt, at de modtager 20 ansøgninger pr. plads eller noget i den stil, og at tidligere ansøgere har skrevet et skuespil, lavet ansøgningen som en skibakke mv… Det lyder lidt som om, at man virkelig skal lave noget kreativt hvis man vil i betragtning? Er det ikke godt nok at sende en 1½ siders tekst om , at man godt kan lide at ligge på græsset på en varm sommerdag og i øvrigt er en gæv ungersvend? Hvad ville i gøre? Har i nogle tips?

  • På det køkken jeg var læste størstedelen ikke sundhedsvidenskab el. medicin, men polit, statskundskab m.v. Er det det generelle billede af Riget tror i? Altså, at det er helt blandet med hvem der går ( i hvert fald mht. studieretning ) ?

  • Er festerne så syge som dem der bor der siger? De kan da umuligt være bedre end på Panum?

Der er sgu andre fede kollegier i KBH, Egmont, studentergården osv.
Zink about it

Hej
Da jeg boede på RHK var det ca. 100 værelser ud af de 420 der var besat af sundhedsvidenskabelige studerende med ca. 50 studmed, resten sygeplejersker, tandlæge, folkesund etc.

læs http://www.rhk.dk for mere.

Du får ikke et værelse ved at skrive at du er en gæv gut - lidt mere fantasi må anbefales.

Fester på alle kollegier er fede. Alle de kollegiefester jeg har været til har været et hit om det så var på RHK, Egmont, otto mønsted, regensen etc.

Kan du ikke sende din ansøgning på en receptblok…

Kom lige på en til:

Eller hvad med at udforme den som en flaskepost (ja, den skal fremsende i en flaske…), hvor du så i brevet i flasken tager udgangspunkt i du er standet på en øde ø og nu vil du gerne opleve socialnærvær, fællesskab etc…