Rønde højskole

Er der nogen der har været på Rønde Højskole og har nogle erfaringer derfra, gode/dårlige. Kunne i bruge opholdet til noget i forbindelse emd medicinstudiet? Eller er der nogle der har kendskab til andre højskuler/kurser der har fokus på menneksets biologi?

Jeg har hørt pænt mange positive ting fra Rønde Højskole. Den skulle være ganske udmærket.
Dog vil jeg også lige benytte lejligheden til at slå et slag for Hadsten Højskole i relation til menneskets biologi og optag på medicinstudiet.

Som tidligere beskrevet i denne tråd: http://www.studmed.dk/viewtopic.php?t=1144&highlight=

Der findes pænt mange medicinstuderende, der har gået på denne (inkl. undertegnede :slight_smile: )
Selvfølgelig skal du selv danne dig din egen mening om højskolerne, men jeg er bestemt overbevist om, at mit højskoleophold på Hadsten Højskole gjorde udslaget, og at jeg derfra blev optaget på SDU…

Held og lykke med det

Rasmus

Jeg gik på Rønde højskole i efteråret 99 (Det er jo ved at være nogle år tilbage :roll: , så jeg ved ikke hvor meget der er lavet om siden)
Generelt kan jeg kun anbefale at tage på højskole, det er en super oplevelse.
Mht. den sundhedsfaglige linie man kan vælge, var mit udbytte af kurset at få snuset lidt til sundhedsvidenskaben. Dog lærte jeg ikke så forfærdeligt meget fagligt nyt i forhold til Biologi højt niveau i gymnasiet.
Men som sagt kan det jo være ændret siden…
Faget bekræftede for mig, at medicin var det rigtige valg.

Udover det faglige udbytte er højskoleophold også en mulighed for at møde mennesker med meget forskellig baggrund og fokusere på f.eks kreativitet eller filosofi. Der er jo andre aspekter i at være læge end det rent faglige (ok, måske ikke lige relateret til keramiktimer :wink: ), social kompetence er mindst lige så vigtig.

Jeg gik på Rønde højskole i foråret 04 og var SUPER GLAD FOR DET!! Det var nogle gode fag vi havde på sygepleje/medicin linjen og nogle gode lærere.

En RIGTIG go ting er at ALLE der har søgt er kommet ind på medicin efter at de har gået der… Så det er en go og respekteret skole! :slight_smile:

Prøv det