Rønde højskole

Hej alle!

Jeg har i år forsøgt mig med at komme ind på medicin via kvote 2 på SDU. Det var tæt på, men jeg kom desværre ikke ind fra MMI. Derfor er jeg lidt (læs: meget) forvirret omkring hvad jeg skal nu. Jeg har undersøgt forskellige ting - bl.a. højskole.
Jeg er stødt på Rønde Højskole, der har en medicin- og sygepleje linje, og vil derfor høre om der måske skulle være nogle af Jer, der har gået på skolen? Er meget interesseret i at høre om erfaringer derfra.

Jeg tænker selv at det vil give mig en masse, bl.a. ting som jeg også vil kunne bruge ved næste optagelse. Eftersom højskolen og de 18 uger slutter den 18. december, vil jeg kunne arbejde halvåret efter, inden studie. Er der nogen der kan hjælpe med nogle input om højskolen? :slight_smile:

Hej:-)
Jeg har gået på Rønde Højskole på medicin- og sygepleje linjen og læser nu medicin på sdu. Jeg blev optaget på kvote 1, og ved derfor ikke 100 %, hvad de ligger vægt på til MMI.
Men… Jeg kan varmt anbefale højskolen! Jeg havde et super fedt halvt år, hvor jeg lærte en masse nyt om kroppen. Jeg har været rigtig glad for den viden, jeg har fået på højskolen bl.a. nu, hvor jeg har haft et modul i anatomi. Anatomi er meget svært for de fleste, men på højskolen havde vi gennemgået lidt af det, så det virkede ikke som et stort chok med alle de nye latinske betegnelser osv…
Udover medicin- og sygeplejelinjen har man på Rønde Højskole mulighed for at være frivillig på hospice, (højskolen har en særlig aftale med dem). Dette tænker jeg også kunne bruges til en kvote 2 ansøgning. Jeg synes bestemt, at du skal tage til åbent hus eller en rundvisning deroppe, og hvis du har flere spørgsmål skal du være velkommen til at spørge mig.
Hilsen Marie Thomsen.