Rusturen (vinterstartere)

Hej,
nu har jeg efter at have læst alle de poster der er herinde erkendt at jeg som 19-årig nok kommer til at være vinterstarter når jeg nu her om ikke så længe søger ind på KU via kvote 1.

Men selv om man er vinterstarter så skal man jo med på rustur allerede i september… er dette ikke en smule irriterende idet man ikke får helt så meget ud af det når der alligevel er 5 måneder til at man skal starte?

Er der nogen der har erfaringer med at være vinterstarter og som var med på rusturen i septmeber måned, fik i noget ud af det?, holdt i kontakten til nogle af de mennesker i mødte?

Håber i kan hjælpe.

Mvh
Lena

Vinterstarterne på KU kommer på 2 rusture… 8)

Ja du skal helt klart tage med på sommerurstur selvom du først starter til februar. For det første vil du møde 95% af dine kommende holdkammerater på sommerturen. For det andet er der en masse interessant og lærerig information om studiet og studierelaterede elementer på rusturen. Sidst men ikke mindst bliver det en uforglemmelig tur! 8)

Jeg er selv vinterstarter, og i øvrigt er der, som tidligere nævnt, en ekstra weekendtur for vinterstarterne i slutningen af januar.

Hvornår ligger sommerrusturen ca.?

spørg studievejlederne…men mit gæt er om sommeren :wink:

Vinterstartere på AU kommer kun på én rustur. Generelt er det den 1. eller 2. weekend inde i studiestarten.

Jeg var også 19 der jeg startede i vinters… Men var SUPER glad for at jeg harvde været med på sommerrusturen (2004). For der mødes man for første gang MANGE fra sit hold, og derefter kan man mødes mere privat eller i byen!! :slight_smile:
Så ud over det sociale, var det også en af de bedste uger i mit liv pga. mange andre ting! :smiley: 100 unge tutorer, kommende studerende (sommer- som vinterstartere!) der havde det RIGTIG hyggeligt, festligt og sjovt!! Vores tutorer var rigtig gode, og havde mange gode relevante/urelevante oplæg, som man SLET ikke skal gå glip af!!
Så kan kun sige… TAG MED!!! :smiley:

Rusturen på KU ligger sidste uge af august. I år er det vist 19-29, hold alle dage fri. Det kan kun anbefales selvom der er kommet strengere regler :slight_smile:

Min erfaring som tutor og rusvejleder er at mange vinterstartere beholder kontakten over de næste måneder, og laver ting sammen en gang i mellem. Der er også en del arrangementer i klubben man kan være med til selv om man ikke er startet endnu, så det er uden tvivl en god idé at være med til rustur selv om man er vinterstarter.

Sveinar

Så har jeg lige sendt mit ansøgningsskema. Jeg har krydset af at jeg helst vil starte i september, men hvis jeg bliver sat til at starte i februar så er der ikke noget at gøre ved det så længe jeg kommer til at læse medicin.

Så jeg glæder mig til at møde alle jer andre kommende medicinstuderende (KU) til rusturen i august.

Mvh
Lena

SDUs sommer-rustur er den 9. - 11. september.

Ja så kom svaret fra universitetet jo og jeg er nu optaget på medicinstudiet i Kbh :slight_smile: , det er bare SÅ fedt… jeg blev - som jeg jo også havde regnet med - vinterstarter så det varer lidt inden jeg skal igang, men fedt bare at være kommet ind.

Jeg glæder mig meget til at se alle jer andre der også skal starte på medicinstudiet til rusturen her sidst i august (har selvfølgelig allerede meldt mig til) det bliver sikkert kanon sjovt og hyggeligt.

Ses

Mvh
Lena

Hvad mener du med ‘strengere regler’?

P.s. Walicha, vi mødes nok på rusturen her d. 19.8. Bliver spændende!

Og forresten: ‘Forenede Studenterråds RUS-arrangement’ - er det noget, man simpelthen bør komme til?

Den er blevet lidt kortere, der må ikke længer drikkes alkohol om morgenen og formiddagen, oplæg må ikke være baseret på at der skal drikkes alkohol. Det var i hvert fald tre ting, der er strammet op på, tror der er et par mer.

Sveinar

[quote=“Sveinar”:2d2edo8h]Den er blevet lidt kortere, der må ikke længer drikkes alkohol om morgenen og formiddagen, oplæg må ikke være baseret på at der skal drikkes alkohol. Det var i hvert fald tre ting, der er strammet op på, tror der er et par mer.

Sveinar[/quote]
Det stemmer. Det stod i MOK rundt juletider at rusturen er kortet ned til 4? dager. Jeg var på rustur i fjor, og da var det ingen alkohol før klokken 16, og det var alltid alkoholfrie alternativer og i det hele tatt lagt opp til intet drikkepress…

Nej, rusturen anno 2005 varer 8 dage (19.8. - 26.8.). Mit spørgsmål i min forrige post angik koblingen ml. at holde alle dage fri og ‘strengere regler’ - jeg forstår nu, at rusturen er så ‘hyggelig’, at man ikke skal lade arbejde komme i vejen. Nogle af os SKAL, desværre, arbejde… Øv!

Hvad med Forenede Studenterråds RUS-arrangement?

Jo mere jeg hører om denne rustur, des mere virker den som en tur til Costa del Sol med UngRejs… :?:

UngRejs har da vist ikke rejser til Costa del Sol… :stuck_out_tongue:

Hvis ikke de mange øl på rusturen kunne få en til at kaste op, burde al den politiske korrekthed da kunne gøre det!! :twisted: