Rusturen

Har prøvet at søge lidt i forummet, men kunne ikke rigtig finde svar på mit spørgsmål.

Jeg er vinterstarter på KU - havde under hele forløbet regnet med at blive vinterstarter (hvis jeg da kom ind) da jeg kun er 18. Af samme grund planlagde jeg en ferie hvor jeg først kommer hjem 30. aug, altså efter rusturen. Jeg er egentlig meget ked af, at jeg går glip af den fordi det virker som om den er enorm informativ. Der stod dog i brevet jeg modtog at der bliver arrangeret en rustur til, til vinterstartere. Ville derfor høre om det er det samme inholdsmæssigt på disse to ture, og om det ville være i orden at ‘kun’ at komme til vinter rusturen og få det samme ud af det? og uden af blive en social outcast…

Informativ… ROFLMAO!!!

Nej - spøg til side… Du skal da på rustur!! Du har ligesom alle de andre kommende læger brug for at vide hvor høj en promille man rent faktisk kan overleve og rusturen er perfekt til det formål.

Anita forskellen på de to rusture er at den i august/september er for sommerstarterne og man drikker udenfor, mens den til januar/februar er for vinterstarterne og man drikker indenfor… har endnu aldrig hørt om andre en tutorer der har været på både sommer og vinterrustur, ideen er jo at man skal rystes sammen med dem man skal læse med, ikke dem der er et halvt år ved siden af en.

EDIT: UPS! Nu har jeg skimmet den her tråd http://studmed.dk/viewtopic.php?t=13186 og det ser jo faktisk ud til at i får to rusture i KBH… Jeg talte med erfaring i hvordan det foregår på SDU, men her er vi heller ikke opdelt i mange hold, her er(læs: var, i 2005 ihvertfald) man afsted alle sommer eller vinter starterne sammen i starten af 1. semester.

i tidernes morgen, da jeg startede, havde vi en blandet (både sommer og vinterhold) rustur på 8 dage sidste uge i august.
Der blev så holdt en ekstra “genopfriskningsrustur” for vinterstarterne på ca 3 dage i slutningen af januar.

Jeg kan kun anbefale at du tager med, men omvendt er det da ikke en katastrofe at misse den. Jeg havde det hæmningsløst sjovt og lærte en masse folk at kende, men jeg tror hurtigt det udligner sig efter studiestart hvis bare du er flittig til at komme i fredagsbar.

Tillykke med optagelsen

Jeg startede sidste sommer, og var ikke med på rusturen, og jeg må indrømme at det ikke føles som om jeg er gået glip af noget specielt. Man er vist ikke rigtig sammen med dem man skal gå på hold med, så dem man snakker med på rusturen kan sagtens væe nogen der slet ikke skal gå på ens hold. Men når man er vinterstarter er det selvfølgelig rart at møde nogle af sine kommende medstuderende, så man evt. kan have lidt kontakt før man starter.

På KU: (der hvor du starter)
Sommerrusturen (ca en uge) er for både vinter- og sommerstartere! Man er typisk tre hold (to vinterhold og et sommerhold eller omvendt) afsted til en hytte i dk.
Jeg var afsted sidste år og det var jeg meget glad for, dem jeg mødte fra andre hold på rusturen har jeg stadig meget at gøre med (ikke sagt at jeg nødvendigvis ikke ville have det alligevel…).
Der er typisk to faglige oplæg om dagen, alt fra FADL, Studievejledning, YL og bogvejledning til lægeløbet… :wink:
Om aftenen er der så oplæg hvor det går ud på at lære hinanden at feste og lære hinanden at kende.
Jeg var som sagt MEGET glad for at jeg var med, så følte man lidt at man allerede var inde i miljøet, det er desuden den eneste anledning (den mest oplagte i hvert fald) til at lære nogle af dem der starter til september at kende.

Mit bud er at 2/3 af vinterstarterne tager med på turen, så der er stadig en del der ikke gør, sikkert uden at føle de mangler noget specielt!=)

Vinterrusturen er naturligvis kun for vinterstartere og er typisk den sidste weekend i januar! - Da denne kun er to dage er der selvfølgelig mindre af det hele, men de mest nødvendige ting som FADL, Studievejledningen og bogvalgshjælp kommer typisk også her!

Hvis du ikke har gjort det så tjek: http://www.rusturen.dk
og tillykke med studiepladsen, det har i hvert fald fuldt ud levet op til mine (høje) forventninger… :slight_smile:

Jo det er man…!

mvh

Jeg mente bare, at der ikke er nogle aktiviteter hvor man er sammen med sit hold. Det er det jeg hører fra mine holdkammerater i hvert fald, at de kom hjem og ikke rigtigt vidste hvem de skulle på hold med, og ikke rigtig havde lavet noget sammen.

Nogen der ved, hvordan rusturen “plejer” at være for SDU’ere?
Er det også noget med hyttetur, og hvad laver man egentlig? Ud over druk selvfølgelig :wink:

Hvis man er vinterstarter på SDU skal man så også på rustur her til sommer?
-Ej, jeg er vist blevet lidt forvirret :slight_smile:

Nej det kommer man først i februar så.

[quote]Nogen der ved, hvordan rusturen “plejer” at være for SDU’ere?
Er det også noget med hyttetur, og hvad laver man egentlig? Ud over druk selvfølgelig[/quote]

Jeg kan afsløre at der er lavet et giftigt program med flere nye elementer på dette års sommer-rustur :slight_smile:

Hey jeg er vinterstarter på AU og kan umiddelbart ikke finde nogen info om rusturen for vinterstarterne…? Vi skal måske kun med på den om sommeren…?

Glaeder mig til februar…er der andre der skal starte der…?

Nej det skal i ikke(så skal de have ændre praksis). Info om rusturen kommer normalt først når man er startet, ellers så plejer man at få et brev i januar.

Jeg har ingen stemme. Jeg har tuschtegninger på benene. Jeg mangler hår flere steder på kroppen. Mit hoved er tungt som ind i helvede og jeg lugter af gnu…

Jeg vil afsted på rustur igen!! :wohow:

Og en lille tilføjelse- på vej i seng opdager jeg at begge mine brystvorter er dækket af gaffatape! SWEET!