Så mange valgmuligheder, hvad skal man vælge?

Hej,

Jeg er begyndt at lede efter studierelevant arbejde, og der er så mange opslag og muligheder at jeg ikke helt ved hvad jeg skal vælge. Problemet er nok at der ikke er et særligt emne/område der interesser mig. F.eks. hvis jeg vidste at jeg gerne ville være gynækolog så kunne jeg målrettet gå efter forskning inden for det, arbejde os en klinik osv. Men der er intet der interesser mig, min tid er også begrænset så jeg kan hellere ikke bare have 3 forskellige jobs samtidigt. Er der nogen der kan fortælle mig hvilken slags erfaring er godt at have? til kandidaten og under kandidaten til når man er færdiguddannet. Jeg hører at forskning er godt at have lavet, men hvilken slags forskning? hvilke kliniske skills er godt kunne?

1 Synes om

Vel bare nogen er god? :slight_smile:

Jamen, så er almen medicin jo et godt valg … :slight_smile:

Jeg havde selv foruden på bacheloren, hvor jeg var FADL vagt, et studiejob i en speciallægepraksis i lunge og allergi-medicin på kandidaten. Ikke fordi det havde min specielle interesse, men det gav mig patientkontakt, jeg fik lov til selv at varetage undersøgelser

  • Lungefunktionsundersøgelse
  • NO måling
  • Manitol / provokationstest
    med mere.

Det var en fin oplevelse og et eller andet har jeg vel taget med videre.

Så i stedet for alle mulige strategiske overvejelser tror jeg bare du skal springe ud i det …