SDU 2. runde

Hej. Er så heldig at gå videre til 2. runde på SDU, og blev lidt nysgerrig over hvor mange der er blevet sorteret fra, og hvor mange vi er tilbage? Er der nogen der ved det?

Hejsa! Jeg er ikke 100% sikker, men jeg mener, at der paa nuvaerende tidspunkt er 300 tilbage hvoraf 144 faar en plads paa medicinstudiet :slight_smile:

Jeg er ret sikker på at der ikke optages 144 på kvote 2. På min årgang er vi omkring 175 og der er ca. halvdelen kvote 1 og halvdelen kvote 2. Og hvis du skal starte på sommerstart skal du læse med en masse biomekkere, så dem skal der også være plads til :slight_smile:

Fra SDU:
“Antal studiepladser og kvotefordeling
Der optages i alt 288 ansøgere på Medicin fordelt med 144 i kvote 1 og 144 i kvote 2.”

Det kan være at hr. anonym ikke medregner at der starter nogen hvert halvår

Ja det kan jo vaere, det er derfor han/hun holder sig anonym :wink:

@Fluen: Tak for bekraeftelsen!

Det var så lidt da :slight_smile:

Her er der ca.-tal, der bekræfter hvad den anonyme mente
http://static.sdu.dk/mediafiles//5/3/A/ … kvote2.pdf

@09imkn: Den PDF bekraefter ikke den “anonyme”, men derimod bare, at der ud af de 1600 til MCQ gaar ca. 300 videre til MMI hvoraf dem med den bedste score bliver tilbudt en studieplads. Der er ikke en fastsat MMI score for at blive optaget. Graensescoren for at blive optaget via MMI paa kvote 2 vil afspejle den score hvoraf 144 af de 300 har opnaaet den score som minimum. De 144 vil saa blive tilbudt en studieplads saafremt de ikke har valgt et andet universitet som foerste prioritet og er blevet optaget der. Desuden fremgaar det tydeligt af SDUs hjemmeside, at der optages 288 studerende paa medicinstudiet ligeligt fordelt mellem kvote 1 og kvote 2. Altsaa er der 144 studerende, der efter MMI vil blive tilbudt en plads medicinstudiet ved SDU.

@kc1609 Det må du undskylde - jeg tænkte tilsyneladende mere på hvor mange, der kom til MMI, end hvor mange, der blev optaget :slight_smile: Jeg havde vist trådens titel lidt for langt fremme :wink:

Nogen gode råd fra tidligere kvote-2’ere til MMI som begynder imorgen?
Er meget nervøs, denne flydende subjektive vurdering er bestemt ikke mig. :cry: Har forsøgt at forberede mig med nyhedslæsning og debat, men det er sgu ikke nemt at forberede sig til sådan en prøve. Ku være rart med nogen førstehånds tips eller råd.
:smiley:
På forhånd tak

Svend

Sidste år havde jeg forberedt mig på “hvorfor vil du være læge/hvorfor vil du læse medicin/hvorfor skal vi vælge dig?” standen. Hellere have tænkt over det inden end at stå dér i lokalet hvor man i forvejen er stresset og ikke kan komme på noget som helst. Held og lykke :o )

Tak.
Går straks igang med at skrive min egen anbefaling! :lol:

Til alle de heldige og spændte studmed.dk-venner der skal til MMI i morgen:

Held og lykke, tænker på Jer og krydser fingre!

Mange hilsner
Mignon