SDU aldersgrænse?

Hej alle

Jeg har netop opdaget at der nederst på min loginside står: “Bemærk at du først skal starte d. 2. februar, 2010”

Jeg er 24 år (+4 md) og har svært ved at fatte dette. Hvis du skulle være en af de heldige, der er optaget på SDU, vil du så ikke være venlig at skrive alder og om du er optaget fra september eller februar.

Forhåbentlig er der bare sket en fejl. Men da jeg først opdagede det fredag aften kl. 18.30, var gode dyr ret rådne. Hvis nu jeg skulle ende med at diskutere med en eller anden studievejleder kunne det være meget rart at hører, hvor gamle folk, der er optaget til september er. Så har jeg et argument at føre den anden vej. Medmindre selvfølgelig at det er den ældste årgang af medicinere nogensinde med en gennemsnitsalder på 26-27. Så tager jeg hatten af…

Men som sagt. Er du fra SDU og skal starte i september, så stik mig lige din alder, det ville være en stor hjælp. På forhånd tak!

Mvh Søren

Hej Søren,
Jeg skal starte til September og er “kun” lige blevet 21. Jeg var også overrasket over at skulle starte så tidligt…
Mvh Cecilia

1 Synes om

Hej

jeg er lige blevet 21 og var også meget træt af at skulle starte til vinter, så jeg skrev en mail til SDU og hørte om jeg kunne blive flyttet. fik hurtigt svar om at det ikke kunne lade sig gøre men hun skrev også

“Det er fastlagt i adgangsbekendtgørelsen, at de “yngste” bliver sat til vinterstart
og i den gruppe ligger du, idet det i år først skelner ved 21-års-fødselsdag i juni
måned 2009.”

så ja det er da lidt mærkeligt hvis du med din “højere” alder ikke skal starte nu her til sommer

tak. Det var en rigtig dejlig besked at få

Diskussionen er også blevet taget inde på en anden tråd, men det er nok også for at skabe lidt spredning i aldersgrupperne på de to hold, som der bliver optaget…

Anyhow, 21 (i juli) februar 2010

Hej,

Jeg må sige at jeg stærkt regnede med at staret her til september, da jeg mente at min alder nok var lige inden for rimelighedens grænser, når man snakker om at være en af de “ældre”, men blev sat til februar 2010. Jeg fylder 21 til oktober og forstod ikke i starten, at de ikke mente at jeg var gammel nok. En ting jeg var lidt betænkelig ved var at jeg måske skulle starte med en masse 18-rige, så det er dejligt at vide, at der er andre i min aldersgruppe og desuden er jeg bare glad for at komme ind, om jeg så skal vente et år eller et halvt (Forstår dog din frustration).

Hei!
Jeg er også “kun” 21 år, men har blitt optaget på sommerstart. Ble veldig overrasket, da jeg regnet med å begynne først i februar.

[quote=“kaja_”:cbeh5xna]Hei!
Jeg er også “kun” 21 år, men har blitt optaget på sommerstart. Ble veldig overrasket, da jeg regnet med å begynne først i februar.[/quote]

Har fået en vinterplads og vil meget gerne bytte hvis du havde regnet med at skulle begynde til februar?

Jeg har lige haft studievejledningen i røret idag. Og der er ikke noget at rafle om for mig. Det bliver februar, 2010. 24 år. Tror sgu jeg blive alderspræsident der…

Anyhow så er jeg endt der, fordi jeg selv krydsede af for vinterstart. Så jeg har vist pløkket min egen fod (+underben) noget så grundigt af h… (rigtig langt væk) til. Så der er vist ikke andet at gøre end at finde et sted at fordrive tiden så længe.

Synes det er slemt at “fordrive” tiden. Vil virkelig gerne igang med studiet ! Er selv lige blevet 20år og havde også håbet på sommerstart!

[quote=“Rattenborg”:ntu8h9oy]Jeg har lige haft studievejledningen i røret idag. Og der er ikke noget at rafle om for mig. Det bliver februar, 2010. 24 år. Tror sgu jeg blive alderspræsident der…

Anyhow så er jeg endt der, fordi jeg selv krydsede af for vinterstart. Så jeg har vist pløkket min egen fod (+underben) noget så grundigt af h… (rigtig langt væk) til. Så der er vist ikke andet at gøre end at finde et sted at fordrive tiden så længe.[/quote]

Hmm. Bønfald dem.

Lavede præcis samme fejl, med at krydse vinterstart af som en fejl. Jeg blev overflyttet pronto. Sig du har fundet bolig osv osv osv, så skal de sgu nok finde en plads til dig.

Gjorde jeg… prøver igen i morgen:)

Var det i år du gjorde det?

Jeg ansøgte gennem KOT elektronisk, og der var kun et felt jeg kunne krydse af, og det var at starte til vinter. Kunne ikke lige forstå det dengang, men kan jo i principet bruge det til min fordel. Hvis du også gjorde dette, har det jo været en fejltagelse. Mon ikke de har forståelse for at du vil igang hurtigst muligt, når nu du er 24 og er villige til at flytte dig til sommerstarter?

Det lod til at de også havde forståelse for det. Men de har overbooket september starten, fordi de regner med et større frafald end det tegner til på nuværende tidspunkt. Derfor vil de nok ikke hive flere ind til september selvom der falder nogen fra. Men intet er jo afgjort før den tykke dame har sunget:)

Det var sidste år. Starter på 3. semester til september.