SDU-bøger til psykiatriblokken

Hej
Nogle der ved hvilke bøger man kan læse efter til K7 , Psykiske og adfærdsmæssige forstyrrelser?
På forhånd mange tak:)

Jeg har haft stor fornøjelse af at læse efter Ralf Hemmingsens bog. Det er en solid bog på vist ca. 500 sider, men den giver til gengæld en helt anden forståelse af faget end den tynde fra FADL. Man har i øvrigt maaaaser af tid til at læse bogen - i hvert fald hvis det stadig er en 6 ugers blok.

Hej, tak for svaret :mrgreen:
Nu forholder det sig sådan at jeg har alt andet end god tid, da jeg tager en anden blok samtidig ( længere historie…jeg skal bare gøre et hæderligt forsøg på at bestå og går den så går den…).
“den fra FADL” …er det sådan en lyserød en?

Jeg vil umiddelbart mene at den lille Akut Psykiatri er bedste valg. Der står faktisk rigtig meget fornuftigt i den og særligt på udvalgte områder som psykiatrilovgivning er den faktisk bedre og mere præcis end Voksen Psykiatri af Per Vestergård og Thorkild Sørensen. Den er dog ret obsolet i forhold til valg af antipsykotisk behandling, men her skal du blot sifte serenase ud med olanzapin eller ziprasidon, så kører det for dig.

Madped01, tak for svar :stuck_out_tongue:
Vil du mene at " Akut psykiatri" er nok til at bestå? Altså suppleret med blokbog og slides

Umiddelbart ja. Det største problem i relation til den eksamen var så vidt jeg husker farmakologi, men det står heller ikke i de store psykiatribøger, så du er ganske glimrende tjent med den lille