SDU computer?

Hej,
Jeg læste lige en debat om brugen af computere i Århus, hvor de tilsyneladende IKKE bruger dem, men siger, at de er en væsentlig del af undervisning og eksamen i KBH.

Nu tænker jeg så på, hvordan det er med computere i Odense?
Bruger man dem meget i undervisningen og til eksamen?

Jeg skal selv starte i Odense til februar, 2011 og overvejer om jeg skal ud og anskaffe mig en ny computer, netop til studiet. Nu er jeg så kommet i tvivl om det overhovedet er nødvendigt. Jeg har aldrig før, i gymnasiet, brugt computer til at tage noter med, men jeg tænkte bare, at der nok var så mange noter at tage på medicinstudiet, at jeg uden computer ville få krampe i hånden?

Og så lige det sidste spørgsmål… Hvis det er smart at have en computer til studiestart, skal den så have alle mulige programmer (matematikprogrammer osv), eller er det nok med det en standard computer har?

Håber der er nogen der ved lidt mere om det end mig :slight_smile:

Hej Malene,

Nu har jeg selv læst et år på SDU og min erfaring siger mig, at du IKKE skal have computer med til forelæsningerne og holdtimerne. Der er nogle der slæber deres bærbare med, men det ser ud til de mest bruger den til facebook og andet gejl.
Jeg har selv haft min egen med et par gange for at tage noter, men under langt størstedelen af undervisningen er det alt for besværligt at skrive på computer, der går det MEGET hurtigere at skrive i hånden - også selvom man er hurtig på tasterne. Kemiske formler og matematiske udregninger er bare ikke nemt at skrive hurtigt ind på tastaturet.
Selvom jeg ikke bryder mig om at tage noter i hånden har det altså vist sig at være langt det nemmeste.

På det første år afleverer man tre små opgaver (á ca. 5 sider hver) - én på modul 1 og to på modul 3. Så det er absolut det eneste studierelevante du bruger din computer til (udover en masse søgning på wikipedia og google selvfølgelig).

Velkommen til :wink:

Bruger heler ikke computer i selve undervisningen, men i bearbejdningen af notater og til opgaver senere skal man selvfølgelig have adgang til en. Derudover er nettet en meget stor del af et studie, når alt information og materiale ligger her.

Det er næsten et must at have net og computer derhjemme, men man kan selvfølgelig bruge unis computere og printere osv.

Noter i Onenote til holdtimerne, og kommentarer til lærerens powerpoints ved forelæsningerne.

Onenote gør at du kan tage de passager ud du skal bruge fra pdf.-dokumenter o.a. mens du kan tegne så godt som dine museførende evner tillader.

Noter til PP’s kan være (jeg bruger ikke deres PP’s så meget) gode til at tilføje det ekstra info som de kommer med, der kan være godt at have med.

Jeg bruger primært denne notat-teknik, i tilfælde af at jeg glemmer noget, og deved hurtigt kan søge igennem alt der er værd at kigge på.

Then again, mange printer dem ud forud for forelæsningerne, og skriver i hånden… Tror det alt i alt afhænger af, hvor glad du er for at bruge din computer…

Tusind tak for svarende. Jeg har en computer i forvejen, men ville have købt en af dde der små nogle, som jeg kunne tage med. Det lader ikke til at jeg får brug for det. Så vil jeg hellere bruge pengene på noget andet nyttigt :slight_smile: