SDU dispensationsansøgningen :)

Hej!

Jeg sidder her og prøver at udforme en dispentasationansøgning, da jeg skal søge ind på medicin gennemt kvote 2 på sdu. Men jeg er ikke sikker på hvordan sådan en skal skrives. Da jeg er igang med spl.-uddannelsen, som er min 2. uddannelse er jeg underlagt 3.gangsregleen. Er der nogen som kan give forslag eller et eksempel på sådan en ansøgning?
På forhånd tak! :slight_smile:

Du skal jo skrive hvorfor DU har afbrudt to uddannelser tidligere, så det er lidt svært at hjælpe konkret. Men jeg begyndte med at beskrive de to uddannelsesstop helt faktuelt; tid, sted, årsag, hvordan det var dokumenteret osv. Og så sluttede jeg ansøgningen af med en kort motivationsdel, hvor jeg viste, at det var velovervejet at søge ind på medicin. Jeg fik dispensation alle de steder jeg søgte.

Held og lykke! :slight_smile:

Der er også en pæn mulighed for at den nye “bacheloradgangsbekendtgørelse” træder i kraft. Det er nemlig sådan, at der i udkastet til den nye bekendtgørelse er foreslået, at man vil afskaffe 3. gangsreglen, således at det ikke bliver nødvendigt med at søge dispensation.
Du skal selvfølgelig stadig have skrevet og sendt din dispensation afsted, da den nye bekendtgørelse endnu ikke er færdig (man regner med at den kommer ud i de næste par dage).
Hvis den nye bekendtgørelse kommer i år, og ændringen omkring 3. Gangsreglen står nævnt - jamen så er du bare rigtig heldig. Dermed skal du overhovedet ikke bekymre dig om den dispensations-ansøgning du fik sendt afsted.
Hvis reglen ikke bliver afskaffet, så har du heller ikke noget at frygte. Jeg kender nemlig op til flere som skrev kort om deres tidligere afbrudte studieforløb og kort beskrev hvad der ligger til motivation for at søge ind igen.
Jeg ønsker dig held og lykke! Det skal nok gå!

Mange tak for jeres input!!
Ja, jeg er jo igang med min 2. og har ikke afbrudt den men alligevel hører jeg under reglen. Håber da også, at denne bliver afskaffet :cheer:

Det er nu bekræftet, at tredjegangsreglen er bortfaldet :slight_smile:

Hvor har du læst det? :smiley: