SDU kvote 2

Hi…

Er egentlig bare nysgerrig - nogle som også venter på at høre, om I er inviteret til kvote 2 samtale på SDU? De giver jo besked inden 12. maj. Måske nogen der allerede har fået besked???

jeg venter også på sådan en, ´men den er ikke kommet endnu… bare for at være nysgerrig, hvad er dine kvalikationer?
mig: 9 i gennemsnit. udlandsophold, og alm. ehvervsarbejde.

Jeg har ikke egentlig ikke så mange kvalifikationer, fordi jeg kun har været ude i et år: Har 9.3, højskoleophold samt Hærens Basis-Uddannele.

Held og lykke til dig og mig :smiley:

Jeg venter også svar… Plejer de altid at trække det til til sidste dag, eller er det bare os, der er for dårlige til at komme til samtale? :shock:

Lunderen: Jeg forstår det heller ikke! Hvorfor skrive SENEST 12. maj, når det i virkeligheden er 12. maj kl. 23.59???

Hehe, spændingen stiger vist - men jeg har ikke de store forhåbninger. Time will tell :stuck_out_tongue:

Good luck

Er der ikke noget med at de ikke kalder dem som de regner med kommer ind på kvote 1 (men som alligevel har søgt gennem kvote 2) til samtale. Mener jeg har hørt noget om det… :?:

Jo jeg søgte om omtag som kvote 2 men kom ind via kvote 1, jeg mener at jeg fik besked engang i juli, og midt august fik jeg besked på at jeg kunne starte 1, sep (mod 1. feb - hvade søgt om det) 4 dage senere fik jeg besked om jeg havde et kollegieværelse i Odense :smiley:

til Frold: Men havde du så det krævede gennemsnit for at kunne komme ind på medicin-studiet via kvote 1?

Forresten er det 8,0 i gennemsnit i fysik,kemi,mat for at kunne “komme ind” via kvote 1 ?

Ja, det havde jeg så. Men det lå lige på grænsen derfor jeg også søgte kvote 2. Men de placerede mig automatisk i kvote 1.

Men frold - hva’ så hvis man ikke har kvote 1-snittet alligevel? De ved vel ikke, hvad adgangskravet er, før alle har søgt ind på kvote 1???

Pænt nedern hvis de sender en over til kvote et, hvor man ikke kommer ind alligevel… :roll:

Jess!

Så har jeg fået positivt svar via selvbetjeningen. Skal derover den 20/5…

Simon

[quote]selvbetjeningen[/quote]??

Måske de andre også vil vide hvad det er…

[quote=“frold”:19wa7g4c][quote]selvbetjeningen[/quote]??

Måske de andre også vil vide hvad det er…[/quote]

Samme (liknende) som punkt.ku i København, all information om deg står der, også om man har kommet inn eller ikke, evn. på samtale. All information er i ansøgningsbrevene man får tilsendt fra Universitetet.

Har også lige fundet ud af at jeg skal til samtale. Usssjj hvor er det vigtigt! :smiley:

Turde næsten ikke tjekke selvbetjeningen, men samtale og test d. 26: YES SIR!

Jeg har lige været inde på selvbetjeningen på sdu og der står:
vi må desværre meddele at du ikke bliver tilkaldt til samtale… mega nedern :frowning: . nåh men sdu var min anden prio. lad os håbe jeg kommer ind på min første, nemlig aarhus… selvom det ser sort ud for mig lige nu … altså hvis sdu ikke engang tilkalder mig til samtale så har jeg jo inegn chance i århus :roll:

Op på hesten igen!!!

Find en relateret uddannelse og start på den her til september, hvis du ikke kommer ind i Århus eller København, og søg så igen næste år! -Så kan du i hvert fald ikke begræde, at du ikke prøvede…

(Jeg blev selv optaget i 2. forsøg efter en tur forbi sygeplejerskeuddannelsen.)

[quote]Jeg har lige været inde på selvbetjeningen på sdu og der står:
vi må desværre meddele at du ikke bliver tilkaldt til samtale… mega nedern . nåh men sdu var min anden prio. lad os håbe jeg kommer ind på min første, nemlig aarhus… selvom det ser sort ud for mig lige nu … altså hvis sdu ikke engang tilkalder mig til samtale så har jeg jo inegn chance i århus [/quote]

Sådan som jeg forstår det så bliver man vist nok ikke indkaldt til samtale i Århus - eller hvad ?

Hej Flatus
Hvis du ikke komemr ind i Århus, så gør som Karen siger eller få et studierelevant arbejde. Kunne også kombineres… Og så kast et langt, kritisk blik på din levnedsbeskrivelse.
Jeg kender i hvert fald til, at man kan komme ind i Århus med dine kvalifikationer og en super velsmurt levnedbeskrivelse (Levnedsbeskrivelsens altoverskyggende betydning er den mest tungtvejende grund til, at jeg mener, at kvote 2 proceduren er totalt latterlig).
Jeg søgte sidste år til Århus og fik afslag, og min levnedsbeskrivelse var ikke særlig god (end ikke studievejledningen kunne redde den :slight_smile: ). Den jeg fik skrevet i år er noget bedre, og studievejledningen har læst den igennem med god kritik. Jeg aner jo ikke hvordan jeg står i Århus, men er da lidt mere fortrøstningsfuld i og med jeg er indkaldt til samtale i Odense.

Enigma83: Nej, det gør man ikke, og jeg synes egentlig godt, de i det mindste kunne give en besked på, om man har point nok til at få læst sin levnedsbeskrivelse. Det er nemlig alt, alt for nederen ikke at kunne se hvor man står før d. 28 juli, når man har indsendt en ansøgning i marts…

mvh. Krede