Kære alle
Jeg blev i sommers optaget på min drømme uddannelse, nemlig medicin.
Jeg blev sat på vinterstart her på sdu og er derfor lige startet.
Jeg føler celle væv er noget af det sværeste. Der er så meget man skal kunne. Virkelig meget. Og jeg kommer bagud så hurtigt. Jeg kan slet ikke finde ud af fysiologi og alt muligt andet er svært at forstå også. Jeg føler mig dum ift alle andre.
Nogle gange kan jeg spekulere på om medicin er noget for mig overhovedet fordi hvis jeg har så så så svært ved det første fag vi har, hvad skal der så ske de næste semestre?
Jeg er bange.
Er der nogen der kan guide mig?
Tror det du oplever, er meget normalt for alle nye studerende. Hvis du spørg andre fra din årgang vil du sikkert opdage at rigtig mange føler præcis det samme.
Tag den med ro, det er overraskende hvor meget man kan lærer udenad på et par uger.
Mange oplever at gå ud fra den første eksamen og tænke “var det bare det?”. Pensum føles altid kæmpe stort og uoverskueligt i starten, men ofte er der også meget af pensum som aldrig har og (nok) aldrig vil indgå i eksamen
Min største anbefaling ville være at tage til Fadls eksamensforberedende kursus. De formår virkelig at få gjort klart hvad der er vigtigst at fordybe sig i.
Hej,
B1 har det med at være meget uoverskueligt. Ligesom studmed1234 fint beskriver, er det ikke en eksamen, som man efter har været op til, føler har været svær. Mit gode råd - dan overblikket, find din studieteknik og skab en god rutine. Dine vaner sætter du fodfæste I igennem hele bacheloren, så start god ud.
Ønsker dig alt det bedste med B1-modulet og hele medicinstudiet, hvis du har spørgsmål så endelig skriv igen.
Jeg er også lige startet på b1 og jeg er sku også overvældet og føler mig lidt dum. Du er ikke alene og jeg tror virkelig det bliver bedre når man er kommet mere ind i det hele!