Second opinion søges

Slettet indlæg…

udannelsesloftet er afskaffet, da den var en del af regeringsforhandlingerne.

ansøgningsfristen for kvote 2 er vel stadig i marts måned?
Færdiggør dit fysik og søg bredt til næste år, få dig flere gode ting på dit CV i mellemtiden.
Jeg blev også afvist i kvote 2 af KU i sin tid med flg. begrundelse: ikke motiveret og studiegnet nok. Heldigvis kom jeg samme år ind på AU via kvote 2 og flot gennemsnit i de supplerende fag. Det er nu afskaffet, men så må du satse på optagelsesprøve.
Jeg læste bachelor på AU og kandidat på KU, så hermed direkte modbevist argumentation fra KU’s afslagsbrev. Du skal ville det nok og kæmpe for det, så skal du nok lykkes.

Held og lykke!
mvh
Mignon

Jeg har søgt kvote 2 KU i år, så jeg har søgt i marts.
Så vidt jeg ved er uddannelsesloftet ikke afskaffet endnu, om end de har talt om at gøre det?
Men ja, det kan godt være det ville være godt at fortsætte et år med mere relevant arbejde (hvis ikke jeg kommer ind på KU i år), selvom det er virkelig ærgerligt, at det så ikke kan blive som fys i så fald, da dette jo ellers ville være ret relevant.

1 Synes om

Du kan hverken bruge din udannelse eller relevante arbejde til noget ved næste års kvote 2 søgen på KU, da deres optagelsesprocedure ændrer sig, hvor de også kører med optagelsesprøve fra næste år :slight_smile:

Med relevante arbejde samt supplering af de adgangskravsfag, så har du en rimelig god chance på Aalborg

Hvorfor mener du at du har en lille chance på AAU? Hvad er dit snit i de 5 adgangsgivende fag? Altså, umiddelbart lyder det at dine chancer på AAU er relativt gode, hvis du har et godt snit i de 5 fag?

Hej Anped,

Jeg er sikker på at din ansøgning til KU blev rigtig flot! :wink:
Hvad du har på det CV du har sendt dem kan du jo ikke lave om på nu, og man kan jo kun nå at fylde en begrænset mængde erfaring ind i et CV selvom du er i slutningen af 20’erne. Når det så er sagt har du et imponerende CV synes jeg :blush:
Jeg skal lige forstå det rigitgt; du har da ikke fået svar endnu fra KU vel? Så muligheden er vel stadig til stede der?

Ang. SDU er det, hvis du ikke optages på KU, nok der du har den bedste mulighed for at komme ind. Hvis du “kun” var få point fra at gå videre fra første runde så har du en god mulighed for at komme videre hvis du har mod på at søge igen næste år? Hvis du vil søge SDU igen så vær dog opmærksom på at næste år er sidste mulighed for dig. Fra 2021 skal man have gennemsnit på min. 9,0 for at søge medicin kvote 2 på SDU :open_mouth:
Ellers er der AU der også optager gennem optagelsesprøve?
Og det gør KU fra næste år mener jeg.

Jeg forstår din bekymring og din frustration, MEN hvis man skal se det fra den gode side så har du (næsten) allerede en flot uddannelse, og medicin-studiet er stadig en mulighed. Ja, der går måske lige et år ekstra nu, men på et helt arbejdsliv er et år meget lidt :wink:

Mange hilsner og op med humøret :hugs:
KmK

Det har jeg ikke hørt! Men de har indrømmet at det var en fejl hvilket nok betyder at det bliver afskaffet. Dog lidt risikabelt at satse på i den situation @Anped sidder i lige nu.

Jep, det ved jeg de desværre gør. Også derfor jeg virkelig havde håbet/håber på at komme ind i år.

hejmedjer123:
Mit snit i de adgangsgivende fag ligger desværre kun på ml. 8,5 og 9,5 - alt efter om biologi B tæller og alt efter hvad jeg får i fysik. (fik 4/7/7 i eng A og 4/7/10 i dansk tilbage i gymnasiet)

Jeg tænker bare der er virkelig få det optages via kvote 2 på AAU, og der er så mange meget velkvalificerede ansøgere, som opfylder alle de kriterier, der lægges vægt på, men dermed ikke sagt det er umuligt.

KirurgenmedK:
Jeg håber du har ret, og mange tak.
Jeg har ikke fået svar fra KU endnu, så jeg tager egentlig bare lidt sorgerne på forskud.

Ja, jeg fik også mange flere point hos SDU i år end for 2 år siden, så hvis jeg bare kan forbedre mig en lille smule igen næste år. Jeg var desværre forhindret i at deltage til unitesten i 2018, hvilket jeg er så ærgelig over.
Men så igen, der er nok virkelig mange ud over mig, der ligger tæt på grænsen ved unitesten, og så er der jo også MMI, men det er da helt sikkert et forsøg hver næste år.

Men tak for dit opmuntrende svar. :slight_smile:

Jeg vil ikke give dig falske forhåbninger, men der var en herhen, der havde et snit på 8-9 styks i de adgangsgivende fag og vedkommende havde ikke andet erfaring end arbejde på plejehjemmet og han kom ind på Aalborg sidste år. Hvis du ikke optages i år, så kan du bruge næste år til at arbejde indenfor et relevant felt og samtidig forbedre dine karakter i en eller to af de adgangsgivende fag. Jeg ved, at VUC tilbyder fagene som selvstudium to gange årligt.

Hej Gulbadin, kan du finde et link til denne thread med vedkommende, der kom ind på Aalborg udelukkende med erhvervserfaring fra plejehjem? Står i en lignende situation nemlig.

Mener det er brugeren Anonym, prøv at søge efter ham. Beklager hvis det ikke er tilfældet

2 Synes om

Det er ham jeg mente

1 Synes om