Selvarrangeret TKO?

Jeg skal snart i selvarrangeret tidligt klinisk ophold på Bornholm sammen med min læsemakker hvilket nok skal blive rigtig hyggeligt. Jeg kan se man hele anden uge skalfølge nogle andre faggrupper end læger, f.eks. sygeplejersker. Det synes jeg umiddelbart er lidt irriterende da det godt kunne udvikle sig til noget FADL-vagt-agtig noget, som man man har masser af i forvejen, og jeg jo naturligvis hellere vil følge med en læge. Det skal ikke forstås som fagsnobberi, men det ville da være at foretrække at følge en læge i begge uger hvilket jo er en sjælden mulighed på de lavere semestre. Hvad er folks erfaringer med dette? Hvordan er mulighederne for at selv arrangere hvad der skal ske i samarbejde med den afdeling man kommer ud på, og dermed fravige fra den plan der bliver lagt op til i den logbog man skal udfylde?

Det eneste du skal interessere dig for er så vidt jeg husker, at du får en underskrift på attesten til sidst, så det er helt op til den afdeling du er på, at diktere, hvor meget de vil have, at du følger andre faggrupper.

Da jeg havde TKO på Hjørring var vi en dag på Klinisk biokemisk - ellers lavede vi kun lægearbejde…

  • Mikkel