Selvarrangeret turnus?

Er der nogen af jer der ved noget om selvarrangeret turnus?
Jeg har set i bekendtgørelsen at der er mulighed for selv at arrangere sin turnus, men jeg kan ikke opstøve nogen der har gjort det, så hvis I ved /har hørt noget om det, så sig frem…

Hvilken bekendtgørelse er det du henviser til??

Retsinfo er din ven:
http://www.retsinfo.dk/GETDOC/B20030015705

Det er den officielle bekendtgørelse jeg linkede til og der står intet om selvarrangeret turnus.

Må ærligt indrømme at jeg tvivler på det indtil jeg har set det på tryk… :wink:
Har svært ved at se hvordan det skulle administreres…

Tja, jeg kan godt se I har ret.
Jeg ved ikke hvor pokker jeg har fået det fra så.
Det må I undskylde, men hvis I hører om det andetsteds så skriv lige ik… :oops:

Er det måske turnus i udlandet du mener??? I Sverige mangler man turnuslæger - du kan selv sende ansøgning til de hospitaler du ønsker at gennemføre turnusen, løn og bolig er som regel diskultabelt afhengig af landsdel :slight_smile: I princippet kan man arbejde som læge iet land hvor der ikke er et krav om turnus, og så få dette arbejd meritoverført som turnustjeneste i Dk bagefter - du skal kun have opfyldt de krav som er geldende for tjenesten.

Det lyder da som en udmærket mulighed, måske er det det der blev skrevet om der hvor jeg har læst om noget selvarrangeret…tak.

@Smølfine: Du er ikke helt ude i outer space med dine tanker, jeg har faktisk hørt om noget lignende… Mener at vi fik det at vide på turnusinformationsmødet. Som jeg erindrer det, er muligheden primært teoretisk, men eksisterer sikkert stadig, fordi det var sådan man gjorde ‘i gamle dage’. De henvisninger Dr. Lechter giver nævner ikke explicit muligheden, men udelukker det samtidig ikke, fordi man formentlig kan ansøge om at få godkendt en selvarrangeret turnus på samme måde som udenlandske læger gør det.

Jeg vil dog ikke give dig indtryk af, at det her er en særlig realistisk mulighed. Med de store årgange har sygehusene i forvejen svært ved at skaffe tilstrækkeligt med turnuspladser, så læger der selv vil arrangere turnusansættelse har formentligt ikke topprioritet hos de administrerende overlæger.

Forestil dig også at du hutler dig gennem den ene ansættelse efter den anden uden på forhånd at vide om sundhedsstyrelsen vil godkende det som turnus…

Hvis du kaster dig ud i det så held & lykke herfra.

Uanset hvad skal du nok gå rimlig slavisk efter turnuslogbogen hvis du skal gøre dig tanker om at få det godkendt…

Men en gennemført turnus i sverige eller norge skulle være lige til at overføre til dk

Jeg er glad for at høre at der er andre der også har hørt om det…jeg begyndte at tro at min til tider hårdt prøvede hukommelse var blevet endnu mere hullet.
Men det er jo til at miste modet af, at det skal være så umuligt :frowning:
Jeg har skrevet til sundhedsstyrelsen for at høre, om man evt kan få en forhåndsgodkendelse på en række ansættelser så man ved om det kan godkendes…altså sådan at man på forhånd skriver kontrakter med nogle afdelinger så man kommer til at gennemgå alt det der kræves for turnus.
Hmm, måske er det bare ønsketænkning, men det er da forsøget værd tænker jeg.

Så har jeg endelig fået et svar fra “det rådgivende udvalg for turnus” i Fyns Amt, og de skriver, at det ikke kan lade sig gøre selv at arrangere noget…der findes altså kun den slagne vej.