Skal jeg bare give op?

Jeg læser på SDU på modul 4.
Jeg bestod ikke modul 2 og 3.
Synes det er sådan en hård start og jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal stille op.
Synes ellers at det går godt til undervisningen, men det går bare galt for mig til eksamen.
Burde jeg bare kaste håndklædet i ringen og indse at jeg måske ikke duer til medicinstudiet?

Hejsa,
Det er altid lidt svært, at give gode råd, når man ikke selv står i situationen, men jeg vil gerne give dig mit bud.

Først og fremmest er du jo kommet ind på studiet, hvilket kræver en del. Så at du skulle være for dårlig til studiet, kan du i min optik godt pakke sammen. Jeg vil mene, at du blot skal overveje om selve studiet/fremtidsjobbet/tiden du skal investere, er noget du har lyst til. Hvis ja, må du se på den måde du går til eksamen på/læser op på, og finde nye læringsveje, der måske passer bedre til eksamenerne. Her er jeg sikker på at SDU har en studievejledning, der ville kunne hjælpe med det.

Jeg er sikker på, at hvis du vil det, kan du sagtens klare studiet. Du skal blot lige op på hesten igen!

Mvh Bov :cowboy_hat_face:

Hej fellow sdu’er
Vi går vist på sammen årgang og jeg vil bare fortælle dig at du ikke er alene! jeg vil lige minde dig om at der er 3 forsøg til hver eksamen :slight_smile: Der var over 20% der dumpede B3. Det er efter min oplevelse ikke noget man kan snakke om højt, men jeg ville bare fortælle dig du ikke er alene! Hvis du nærlæser opslagene på denne side opdager du nemlig at der mange der sidder og bøvler med studiet. Hvis det er udelukkende er på grund af dumpede eksamener så skal du nok klare det, selvom det selvfølgelig kræver lidt. Ved B3 gik jeg igennem læringsmålene meget detaljeret hvor imod B2 var ren udenadslære og name dropping også bare håbe på det bedste. Læser du med en makker eller alene?

Jeg tror det gode spørgsmål du kunne stille dig selv er om det er noget DU virkelig har LYST til? Kunne du se der selv læse noget andet i fremtiden der måske er mindre krævende? Eller er du fastslået på at blive læge? Hvad var grunden til at du søgte ind i første omgang?

Hvad er planen hvis du ikke fortsætter på studiet? Jeg spørger egentlig fordi at jeg selv overvejer at stoppe på studiet. Det har nemlig påvirket mig meget mentalt og skrev også en thread omkring dette. Det lidt forvirrende når man ikke ved hvad man skal gøre, men i det mindste er du ikke alene (-:

Jeg ønsker dig held og lykke med hvad enten du beslutter dig for!