Skammelig MOK! eller?

En leder er netop der en tidsskrifts redaktion udtrykker egne holdninger! Helt enig, og man skal selvfølgeligt få mene hvad man vil - men måden hvorpå man formulerer sine meninger er av relevans for hvordan de opfattes av læseren. Jeg mener i dette tilfellet at det netop er formuleringen og ikke budskabet som vækker så megen reaktion, men det er kun min opfattelse. :wink:

Hvis du går tilbage og læser gamle mok (http://www.mok.info), vil du kunne finde mange ledere, som er langt mere useriøse. Det tvivler jeg ikke på! :lol:

Personligt synes jeg det er fint, at MOK er andet end et nyhedsbrev med information fra fakultetet - det ville være for kedeligt! Også her helt enig, men igen - formuleringen i nevnte leder kan virke stødende på mange (som vi jo har set her…), jeg personligt er enig i hvad de skriver, jeg synes det er pisse irriterende med den type spørgsmål - men jeg mener også det er vigtigt at beholde en stemning hvor folk ikke er bange for at stille sine spørgsmål… :bash:

jeg har et spørgsmål til de redaktionelle forfattere: Er der nogen sinde en eller flere af jer, der rent faktisk HAR prikket en medstuderende på skulderen og bedt dem revidere deres spørgeteknik? I så fald vil jeg gerne høre om den eller de gange!!

Andreas Hoff Lassen
[email protected]

Hvorfor sender du ikke en mail til mok??
http://www.mok.info

Hvis spørsmålet ikke har nogenlunde direkte relevans for pensum, eller oppklarer noe ved forelesningen som er uklart, synes jeg man heller bør gå bort til foreleseren og spørre etter forelesning. Noe annet er å kaste bort andre studenters tid! I tillegg kan man miste mye av den egentlige undervisningen fordi foreleserne ofte elsker slike engasjerte spørsmål og begir seg ut på lange digresjoner, og ikke får sagt det de skal :frowning:

Når du snakker om respekt - Johan_Dagny - hva med respekt for medstudenters tid? Tror dog ikke kommentaren var ment som en ydmykelse mot disse spørsmålsstillerne, egentlig, men det var nok skrevet i saftig irritasjon. De føler seg nok heller ikke spesielt truffet - tror ikke de tenker over sin stadige spørsmålsstilling.

Dog som jensemann sier - synd hvis kommentaren skremmer de litt mer forsiktige av oss fra å stille gode, relevante spørsmål. Men de som gjør det, får vel som regel ikke en prikk på skulderen etterpå.

Hehe. Som gammel redacteur på det hæderkronede organ fryder det mig at se det stadig kan skabe røre i andedammen. Godt gået Gordon, og I andre må få en tudekiks af mig!