Skifte kandidat? Vil ikke være klinisk læge

Hej alle!
Jeg har indset, jeg ikke ser mig selv som klinisk læge. Jeg er på 2 semester af kandidaten i medicin og klarer mig egentlig rigtig godt. Jeg har dog opdaget en interesse for projekledelse, HR, trivsel, koordinering, og alt “udenom” det specifikt faglige på studiet, men stadig inden for sundhedsvæsenet.

Den ene mulighed er, at fortsætte på studiet men dermed skulle “overleve” klinik perioderne. Samt udstå KBU - medmindre nogen har erfaring med man ikke behøves tage KBU??)
Men det åbner en masse døre og respekt med titlen Læge, som jeg ikke underkender.

Den anden mulighed er at skifte kandidat, eller udforske andre muligheder inden for min interesserer? Det er i hvertfald begyndt ikke at give så meget mening for mig at skulle lære om tarmen, diarre osv. da jeg ikke ser jeg skal bruge det i mit arbejdsliv.
Kender i til andre alternative kandiater eller ideer til hvad jeg kunne gøre herfra?

TAK på forhånd for ethvert indput!!

2 Synes om

Uden at være helt sikker, så mener jeg ikke man skal igennem KBU hvis man bare skal forske eller lave noget andet i medicinalindustrien.

Man har sin kand.med, men man får ikke tilladelse til selvstændigt virke uden KBU.

Er ikke helt sikker tho.

1 Synes om

Helt sikkert, men det kræver stadig et par år, arbejdene som klinisk læge inklusiv KBU :frowning:

Jeg har heller ikke kunne be- eller afkræfte om man skal have KBU endnu, og kan ikke finde informartioner omkring det…