Slå 2 semestre sammen?

Hej,
Jeg overvejer at søge ind på medicin i KU til sommer. Jeg burde kunne få merit for nogle fag på 1. og 2. semester, så de første 2 semestre har jeg lidt færre fag end sædvanligt. Jeg fylder 23 år netop ved studiestart, så jeg er lidt på den ældre side, og jeg fylder 29 år det år jeg bliver færdig med uddannelsen. Jeg ved dog, at jeg absolut ikke vil være den ældste på studiet da folk af forskellig alder starter på medicin.

Jeg ved at kurser på medicin på KU løber 2 gange om året fordi der er sommer- og vinterstart. Er der nogen der har erfaring med at slå 2 semestre sammen? Hvor overskueligt er det?

Det ville være nemmere at svare hvis du skrev hvilke fag du regner med at få merit for. Skal sige jeg selv har været igennem merit ræset og det var absolut ikke uden kamp

Jeg kan få merit for ‘‘Kursus i basal humanbiologi og cellens kemiske komponenter’’ i 1. semester og forventer(men ikke 100% sikker) at kunne få merit for ‘‘Kursus i excitable celler’’ i 2. semester. Jeg har haft kurser som stemmer overens med kursus beskrivelsen for excitable celler, men der er ikke nogen der er har søgt om merit til det kursus fra min nuværende uddannelse.
Dvs. jeg kun har 1 fag i 1. semester og 3 fag i 2. semester.

Jeg fik selv merit for exitable celler, men ikke lavoratorieøvelser i excitable celler. De er obligatoriske.

Men hvis du hverken skal tage Human biologi eller excitable celler kan du sagtens slå de to semestre sammen. Jeg gjorde det ikke selv da jeg gerne ville følges med mit hold… startede studie som 24 årig :blush:

Overvej også værdien af at høre til på en årgang. Kører du dobbeltsemestre er du på to årgange på én gang og fortsætter formentlig på den ene fremadrettet og det er ikke den årgang du officielt starter med og har intro og rustur med.
Man behøver ikke være hurtigt færdig med studiet. Du har masser af arbejdsår på den anden side uanset om du bliver færdig et halvt år senere eller ej.

Vh
KmK