Sobatta eller Netter anatomiske atlas 3. sem KU

Hej alle ældre studerende.

Jeg er meget i tvivl om hvad jeg skal købe af anatomisk atlas: Sobatta eller Netter?
Jeg har hørt at Sobatta er detaljeret og med flotte illustrationer. Netter skulle være ældre billeder, men åbenbart det folk alligevel køber.
Hvad ville i købe hvis i skulle vælge nu? og hvorfor?
Synes i der er nogle atlas der er endnu bedre end de to?
Har i ellers gode råd til andre bøger på 3. semester KU?

Håber at få nogle gode råd. :smiley:

Relevant spørgsmål. Jeg tror faktisk, at de fleste bogspørgsmål er besvaret herinde. Fandt denne:

netter-eller-sobotta-t1308.html

Som fortæller, hvorfor Netter foretrækkes.

Hej,
jeg har Netter atlas til salg for 275kr. Det er 4. udg. - altså næstnyeste. Meget velholdt. Ingen noter eller understregninger.
Hvis det har interesse, kan du skrive til 29 91 09 61

Begge! Hvert atlas har nemlig sine fordele:

Netter: enkle tegninger, mere overskuelig, lav nøjagtighed, mangelfuld neuroanatomisk set.
Sobotta: detaljerede tegninger, høj nøjagtighed, detaljeret neuroanatomisk, uoverskuelig.

Hvis jeg skulle vælge i dag ville jeg dog alligevel vælge Sobotta, da dette atlas trods uoverskueligheden vinder på den høje detaljegrad.

Nogen der søger Pædiatrisk lærebogen med lys og lugte?
Har også andre bøger til 8, 9, og 10 semester.
skriv en mail inden de bliver væk.
jingo@live.dk

Jim
København

Mange tak for svar alle. :smiley: Synes jeg blev lidt klogere. :smiley:

Jeg synes at Netter var god til ekstremiteter mens Sobotta var god til resten + har en fremragende
neuroanatomi del. Bruger du læsesalen, kan du altid lige slå noget op i den atlas som du ikke ejer.
Ellers har vådstudiesal også dem til rådighed. Har selv købt Sobotta, og brugte Netter i våd for at
få styr på under- og overekstremiteter.

Held og lykke :slight_smile:

Netter atlas er solgt

Det er fuldkommen ligegyldigt, hvad du vælger. Netter er billigst, men Sobotta er smukkest.

Hvordan du klarer dig til eksamen afgøres af, hvor meget tid, du investerer i de sidste 3 måneder op til eksamen - og hvordan du ellers er til at huske og formulere. Dit atlas vil ikke betyde noget. Tro mig.