Spørgsmål ang. optagelse på kvote 2

Hej alle sammen.

Jeg står i den situation at jeg gerne vil læse medicin, men jeg skal igennem optagelsesprøverne. Til det har jeg nogle spørgsmål som jeg håber i kan hjælpe mig med. For det første er jeg meget i tvivl om hvilke ting der bliver lagt vægt på for optagelse. Jeg har ringet til SDU og spurgt, hvor jeg fik svaret at det kun er prøverne du bliver vurderet på, men samtidig har jeg også hørt fra andre, at det ville være en god ide at have et studierelateret arbejde for at kompensere for et lavt gennemsnit. Selvfølgelig er jeg ikke i tvivl om at det ikke skader at have arbejdet som handicaphjælper eller portør, men i jeres optik hvor vigtigt er det studierelateret arbejde så?
Jeg skal også læse en hel del gymnasiefag op i det nye år, og til det vil jeg høre om de karakter bliver taget med i sdu’s betragtning til en mulig optagelse.
Jeg har taget MCQ prøven på sdu’s hjemmeside og havde kun 4 fejl, er der nogen der kan fortælle mig hvordan prøven på nettet minder, eller afviger fra den virkelige prøve, både i sværhedsgrad og i type spørgsmål.
Jeg kunne også godt tænke mig at få tips til den de efterfølgende interviews og høre om hvordan de er opbygget.
Jeg kan godt se at det er svært at sige ja og nej til alle spørgsmålene, men alle oplysninger vil være meget værdsat tak.

Du burde søge rundt på forummet her. Tror det er blevet diskuteret 3-4 gange indenfor det sidste halve år :stuck_out_tongue:
Nej, du bliver ikke bedømt på dine karakterer; har du over 6 i gns. kan du komme med til prøven, det er prøven der afgør om du kommer videre.