Spørgsmål Angående Motiveret Ansøgning Til KU

Hej allesammen,

Under: http://studier.ku.dk/optagelse/kvote2/motiveretansoegning-cv/, står der:

“Studiet skal være i centrum frem for personen.”, og undrer mig over dette, da det netop handler om at beskrive personen, dvs. en selv så godt som muligt. Man skal jo netop overbevise dem om at man er en god kandidat fordi man har en relevant erfaring, etc.

Misforstår/over-analysere jeg bare hvad de skriver?

På forhånd tak,
Anders

Sådan som jeg forstår den sætning, så handler det om, at du skal overbevise dem om, at studiet får 110% af din opmærksomhed, at du opvejer dine evner til at klare studiet, fremfor at fokusere på den mere eller mindre (ir)relevante erfaringer du måtte have i baggagen.

Altså, du kan være verdens mest sympatiske og indlevende person, men hvis dine evner i relevante fag ikke er i orden, hvorfor skulle du så komme ind på studiet?

Dette er bare et gæt og jeg tænker KU måske har lært af tidligere erfaring. Erfaring er da godt, men selv jeg med en ambulanceredderuddannelse i ryggen, har jeg ikke kunnet få merit og indtil videre har det ikke givet mig en fordel ift. de andre studerende, ud over at jeg har set diverse sygdomsmanifestationer in real life. Pointen er, at hvis du ikke har nogle rent studiefaglige evner at hænge dine erfaringer op på, er du ikke interessant for dem. De vil sikkert hellere høre om dine faglige evner, end dine rejser, ophold og arbejdsmæssige erfaringer.

Hmm, interessant.

Jeg har masser af relevant arbejdserfaring indenfor medicin, så i min ansøgning beskriver jeg hvordan det gør mig til en god kandidat på studiet. Anyways, tak for dit svar. Jeg vil bare gøre mit bedste, og se hvad der sker. :slight_smile: