Spørgsmål omkring kvote 2

Jeg har lige et spørgsmål mht. optagelse i gennem kvote 2 på kbh uni. Er det overhovedet muligt at blive optaget via kvote 2 på hvis man ingen studierelateret erfaring har, men kun har en motivation som ligger helt til tops. Jeg har nemlig skrevet en mega god ansøgning, hvor min motivationen virkeligt bare skinner i gennem, men jeg tænker bare, at det er umuligt at blive optaget, hvis man ingen erfaring har. Hvad vil I sige til det?

Altså nej, det er ikke umuligt - chancen derimod er astronomisk lille.

Jeg tror, at du er bedre tjent med at søge SDUs kvote 2.
(Hvad er dit kvote 1 gennemsnit, og dit gennemsnit af de fem relevante fag?)

Jeg ved ikke med sikkerhed hvad mit snit bliver, men den kommer til at ligge fra 9,5-10,5 måske højere alt afhængig af eksamerne. Mit faggennemsnit kommer nok til at ligge på 9,7, hvilket skyldes, at jeg fik rimelige dårlige karakter i engelsk, men jeg har hyret en privatlære og har forbedret mit engelsk, så jeg er ret sikker på, at det ikke vil være noget problem for mig, at læse engelsk lærebøger.

Så ville jeg gøre følgende:

Søge ind på kvote 1 og 2 i hele landet.
Kommer du ind i år, jamen så er den skid slået, og så er du på vej!

Går det ikke den vej, så ville jeg supplere din engelsk karakter på VUC til næste år, så du næsten kan “garantere” dig et kvote 2 optag på AU/AAU :slight_smile:

Held og lykke!

Ok, det er netop også det jeg har gjort. Jeg regner også med at tage til udlandet og supplere engelsk, så jeg kan komme i gennem kvote 2 på au/aau, hvis ikke jeg kommer ind i år. Jeg håber bare inderligt at jeg gør. Har virkeligt kæmpet for det.
Tusind tak for din hjælp. Jeg sætter stor pris på det!

[quote=“Nenas” post=84556]Ok, det er netop også det jeg har gjort. Jeg regner også med at tage til udlandet og supplere engelsk, så jeg kan komme i gennem kvote 2 på au/aau, hvis ikke jeg kommer ind i år. Jeg håber bare inderligt at jeg gør. Har virkeligt kæmpet for det.
Tusind tak for din hjælp. Jeg sætter stor pris på det![/quote]

Altså du tænker på et udenlandsophold? AAU kigger udelukkende på karaktererne fra de relevante fag, AU kigger lidt mere på erfaring osv, men rent overvejende på karaktererne, så umiddelbart er der ingen grund til at rejse ud, medmindre du selvfølgelig gør det for oplevelsen osv.

Er du i stand til at læse engelske lærebøger og hive en karakter hjem i engelsk på VUC, så er der for såvidt ingen grund til at rejse ud :slight_smile:

Det var så lidt, held og lykke med optaget! :slight_smile:

Ja, jeg mener udlandsophold, undskyld. Og endnu engang ja, selvfølgelig er jeg i stand til at hive bedre karakter i engelsk på VUC. Mit faggennemsnit kommer til at ligge på 10,8, hvis jeg bare får 7/10 i engelsk. Tror I det er nok til at komme ind?

Det er svært at sige, jeg ved slet ikke, hvad kvote to kvotienten var sidste år.

10,8 er højt, men er lidt i tvivl, om det er højt nok. Jeg har en ide om, at kvote to snittet holdes kunstigt højt, da man jo netop kan forbedre det hele tiden.

Mon ikke man kan supplere flere fag. Så kan jeg jo også supplere dansk og få bedre karakter der. Så vil jeg nok ende ud i 11 komma lidt. Jeg skal nok finde ud af det. Tusind tak for din hjælp.

Det kan du helt sikkert :slight_smile:

Det var så lidt, held og lykke! :slight_smile: