Tja, det er svært at sige…
Folk kan klare de underligste ting på engang det er vel et spørgsmål om vilje…
Personligt er jeg glad for at jeg de første år på studiet ikke var bundet på hænder og fødder ren økonomisk således at jeg ikke havde et behov for en stor mer-intægt ved siden af studiet. Det gav mig tid til at lære den process det er at “lære at lære” samt “lære at læse på et universitet” - jeg vil end ikke sige at jeg den dag er udlært i den diceplin…
Dog må jeg også lidt tørt sige at det er min erfaring at dem fra mit hold der ikke kom vidre og forbi 1. års prøven også var dem ikke i samme grad havde den frihed som jeg. Enten p.gr.a. lang transport til og fra studie (så er det nemt at blive væk), meget arbejde ved siden af studiet etc.
Jeg siger ikke man ikke kan, men det kræver diceplin og struktur og vil ikke give plads til megen frirum specielt ikke i eksamens perioder.
Sammenlignet med mange af mine medstuderende vil jeg nok betegne mig selv for at være en slendrian, og det tiltrods så kræver det altså en betydelig arbejdsindsats at kunne bestå en eksamen.
Alt i alt er mit bud at jeg bruger 30 timer om ugen på mit studie inkl. læsning - dette set over et helt semester, men det afhænger af hvor meget obligatorisk undervisning der er :lol:
Da jeg i sin tid læste på 1. og 2. semester (små 4 år siden), da var jeg specielt på 1. semester meget sløv, jeg kom måske til 20% af den tilbudte undervisning og læsning fik jeg heller ikke lavet så meget af (man skulle jo lige igang), men så kom straffen på 2. semester, hvor første årsprøven er, der læste jeg de sidste 2-3 måneder jeg nok omkring 50-70 timer om ugen, den dag i dag fatter jeg ikek hvordan jeg kunne tage mig samme til det, men man var jo ung den gang 
Moralen er at man ikke behøver at læse jævnt over et semester, men at man så tilgæld skal være i stand til at stramme balderne sammen når det virkelig gælder.
Nå det var nu ikke meningen at skramme dig :!:
Du kan hvad du vil, men du skal også være realistisk, hvis ikke du synes studiet er spændende, og det er det fandme langt fra alt der er, så bliver det til sidst for meget…
Jeg ville se om ikke der var en måde du kunne skære ned i arbejdstimer på…specielt i starten…