Spørgsmål vedr. kvote 2-relevant arbejde

Jeg har med et gennemsnit på 9.2 desværre ikke mullerne til at søge kvote 1 på medicin. Ideelt set ville jeg gerne til KU, men har alle universiteter i sigtekornet. Jeg er i gang med mit første sabbatår, og vil blot spørge om hvorvidt arbejde på et Autismecenter eller lign. Vil tælle som studierelevant “omsorgsarbejde”? :relaxed:

Jeg vil naturligvis også give Unitest på tværs af universiteterne et skud, med håb om at komme igennem nåleøjet den vej.

God dag/aften derude :relaxed:

Hej du

Jeg har selv læst et år på DTU. Jeg ved, at mange starter på en lignende uddannelse (fx tandplejer, for at søge tandlæge et år eller to senere). Altså, at man har en halv bachelor eller lignende i bagagen når man søger en kvote 2 søgning (nu tænker jeg især på KU, hvor jeg kender en som læste biologi for at få noget i bagagen, droppede den da hun fik optag til at kunne læse veterinærmedicin, som hele tiden var hendes drøm). Jeg tænker helt klart det er studierelevant, men at fordi det kun er en procentdel, som bliver optaget på fx KU, vil de “favorisere” dem som har en del af uddannelsen på bagen.

Dog skal du selvfølgelig stadig søge og håbe på dine odds! Det er bare min erfaring og intet faktuelt. Dog tror jeg dine chancer er størst ved den famøse kvote 2 test. Men held og lykke med det :blush: