Springe semester over?

Er der nogle faglige udfordringer, hvis man tager 4+5 semester før 3. semester?

Jeg tror ikke det er muligt - man skal bestå 2. semester for at komme på 3., og man skal bestå 3. for at komme på 4. - så vidt jeg ved ihvertfald :slight_smile:
Men spørg en vejleder alligevel :slight_smile:

Du kan godt tage 4. og 5. før 3. semester! Om der er faglige udfordringer ved det kan jeg ikke sige så meget om endnu, da jeg kun lige er startet på 4.
Jeg kender en som gjorde det og kom fint igennem.

Til den næste der måske søger om det samme

1+2 semester kan slås sammen

4 og 5 kan tages før 3.

  1. sem skal dog bestås for at fortsætte på 6.

dvs. man kan tage 1. og 2. semester sammen? Altså i et halvt år tager man 1. og 2. semester?

og er der også andre semester man kan tage sammen?

Ja, man kan godt tage 1. og 2. semester sammen. Jeg gjorde det, men vil advare andre imod det…

Læsebyrden er for det første ret stor med to semestre samtidigt, skemaerne passer enormt dårligt sammen så du både vil gå glip af en masse undervisning, da forelæsninger fx ligger oveni hinanden, og du vil opleve dage hvor fire timers undervisning er spredt over et ti timers tidsrum.
Samlet set vil du også på de to semestere have vist ti rapporter der skal udfærdiges og i mit personlige tilfælde var der en del af dem, som faldt ret meget oveni hinanden.
Ligeledes kan det gå med eksamenerne, så to falder fx med to dages i mellem… og det er meget æv.

Hvis det er noget der bliver aktuelt, så vær opmærksom på, at man inden skal søge dispensation for at tage 2. semester samtidigt med første (da datoen for undervisningstilmeldingen ligger inden man får svar fra optagelse)…