Spv kursus i odense

Hej alle sammen,
Jeg skal starte på sdu til februar på medicin og vil gerne arbejde for fadl. Jeg overvejer at tage spv kurset til februar. Synes i det kan anbefales at tage det allerede i starten af studiet eller skal jeg hellere vente?
Ved i hvor mange gange om året spv kurset bliver tilbudt i odense? Hvordan var jeres skema i første semester?
Tak for jeres svar :slight_smile:

Jeg havde min første spv-time inden jeg havde min første forelæsning på SDU.
Det kan sagtens lade sig gøre tidsmæssigt ift. undervisningen (der sker meget lidt på modul 1, rent fagligt), men jeg endte med at stoppe, fordi jeg gik glip af for meget socialt. Der var heller ikke nogle andre, der var i gang med det fra min årgang, så der var ingen at “være i det” med, når ens dag stod på forelæsning, holdundervisning og spv, og endte med at vare 13 timer.
Jeg kan derfor ikke anbefale det. Modul 3 skulle være et super tidspunkt at tage spv på, har jeg hørt.

Lytter lige med da jeg skal også starte på sdu til februar, og har ligesom dig overvejet at tage spv-kurset. :slight_smile:

Tag det endelig med det samme.

1 er det letteste modul, stærkt forfulgt af 3’eren, men i kan ligeså godt få det taget først som sidst :slight_smile:

Jeg har lige et spørgsmål i forbindelse med tilmelding; når man skal oplyse sit studietrin, mener de så hvilket semester eller år man læser på? Eller noget helt tredje? Og hvor kan man se sit holdnummer henne? :slight_smile:

Jeg har lige haft talt med FADLs kontor, og meldingen fra dem var at det ikke er muligt at tage dette kursus når man er vinterstarter, fordi SPV kurset begynder inden man er inmatrikuleret på SDU. Ærgerligt, jeg er selv vinterstarter nu her, og jeg ville gerne tage kurset allerede til februar.

Har i andre haft kontakt med FADL og fået noget andet at vide, siden i vil tilmelde jer? Eller er det et spørgsmål om ikke at spørge om det kan lade sig gøre, men bare at tilmelde sig?

Hah, det var da skørt.

Mange, som endnu ikke var startede, tog det samtidigt med mig, da jeg tog det :huh: