SPV-kursus på 4. semester KU?

Jeg skal til at starte 4. semester på KU og er ikke medlem af FADL og har derfor ikke taget SPV-kursus. Jeg har et job på et plejecenter, som jeg er glad for, men jeg vil gerne have et job, hvor man kommer lidt tættere på jobbet som læge. Jeg overvejer derfor at tage SPV-kurset på 4. semester, da jeg har det indtryk, at man får for travlt senere på studiet, samt at SPV-kruset og FADL er en fordel at have, hvis man gerne vil være lægevikar senere.

Mine spørgsmål er derfor:
Bliver det for hårdt at tage SPV på fjerde semester?
Ville det være lettere og lige så godt, at finde et mere studierelevant job uden for FADL?

Jeg skal desuden betale for 2 semestre bagud, når jeg først melder mig ind i FADL efter 3. semester.

Du har allerede et job du er glad for som er sundhedsrelevant. Det eneste du kommer til at lave som spv’er som er anderledes fra pligterne på et plejehjem er at passe mere besværlige patienter og tage nogle blodtryk. Drop at blive medlem af FADL. Udbyttet er alt før lavt. Ansættelse som lægevikar hænger alligevel mest sammen med om du er et kendt ansigt på afdelingen.

Jeg tog FADL på 5.semester (endnu hårdere end 4.semester). Det er muligt ;). Der er gode penge i det (synes jeg i hvertfald).

1 Synes om