Start av kand. i Odense

Hei!

Vil å forhånd unnskylde for mitt norsk/danske sprog. :blush:

Jeg har fått betinget opptakelse til kand. med. i Odense. Jeg er nu i ferd med at fullføre mitt 4. år med medicin i Sentral-Europa. Det er ekvivalent av en bachelor + 1år kand. I min applikasjon til Odense inkluderte jeg ECTS for bestått 4. år. Men, nu er jeg ikke sikker på om jeg rekker at blive ferdig med ett av fagene. I opptagelses brevet stod det jeg må sende inn bevis på bestått bachelor. Men, jeg er redd min applikasjon bliver ugyldig om mine endelige ECTS ikke er overrens med min ansøgning. Er det nogen som har kendskab til hvad der sker i sager som det her?

Du skal vel blot være sikker på at din bachelor er klaret og så kan du starte (forfra) på kandidaten i Odense?
Eller ønsker du at “hoppe” et år frem på kandidaten allerede far starten?

Min orginale plan er at starte forfra på kandidaten. Og prøve at søge meritt. Er det mulig at “hoppe” et år frem på kandidaten? Havde indtryk af, at det ikke er muligt. Eftersom SDU kand. har meget unik studie opsætning.

Jeg tror ikke at du skal forvente det. SDUs model er, som du selv siger, ret unik og derfor tror jeg at det svært at få merit for 1/3 kandidat fra et udenlandsk universitet. Men hvis du er indstillet på at starte forfra så er alt vel også i orden? Så er det jo bare fedt at du er optaget og kan starte snart :slight_smile: