Stort ansvar som lægep

Hej,

Jeg overvejer stærkt at starte på medicinstudiet, men er nu begyndt at tvivle lidt, da der med jobbet som læge følger et kæmpe ansvar. Mit spørgsmål er om der er nogle af jer, som er færdiguddannet, som tit ligger søvnløse i frygt for at I fx gav den forkerte diagnose eller kunne have gjort en bedre indsats? Jeg er nemlig bange for, at man tit vil kun rundt og tænke på om man nu valgt rigtigt. Hvad siger I?

Tak på forhånd!

Ingen der har nogle erfaringer?

Hej Julie

Jeg er nyuddannet og har været i jobbet i 5 måneder nu. Ja, det er et stort ansvar man påtager sig, men man er ikke alene om det. På min afdeling er der sådan en arbejdskultur at man altid konfererer bagud og på den måde lærer og deler ansvaret.
Og ja, af bare spænding om jeg vil gøre alt rigtigt lå jeg søvnløs inden de første selvstændige vagter og nogle gange også når der sker meget og triste ting i vagten. Men man lærer efterhånden at ‘parkere’ noget af det sammen med kitlen når man går hjem. Og mange gange er man bare så træt at selve trætheden slår en omkuld…

Jeg kan dog sige at jeg synes at det er noget nærmest verdens bedste job at have og glæder mig hver dag jeg går på arbejde…

Pøj pøj med dit studievalg
Mvh
Mignon

Tusind tak for svaret!

Ej fantastisk at du føler sådan omkring dit job! Forhåbentlig forbliver det sådan :smile:

1 Synes om

Livet og arbejdet er ofte hvad du selv gør det til :slight_smile:

2 Synes om