Hej medicinstuderende,
Jeg vil gerne læse medicin, men har også et kæmpe ønske om at få en hund. Hvis man virkelig vil det, et det så muligt at finde tid til det? Er der nogen, der har erfaringer med at have en hund samtidig med studiet?
Hej Annika,
Jeg har ikke selv en hund, men jeg kender flere, der har. Det er bestemt muligt at have en hund under studiet, men der skal også planlægges lidt ift. hvordan du vil bruge din tid, hvornår du skal gå tur med hunden samt hvad du skal gøre, hvis I skal besøge en dyrlæge.
Det er en kæmpe fordel at have en person, der kan hjælpe dig med at passe din hund, når du får rigtig travlt.
Jeg ved fx, at når de af mine venner, der har hund, får rigtig travlt, så er det typisk sådan at et familiemedlem, en ven eller en partner tager over det meste af pasningen. Det kan fx være når man læser op til eksamen eller hvis man har et vanvittigt travlt semester.
Men altså, alt i alt vil jeg sige, at det bestemt ikke er umuligt at have en hund og læse medicin☺️
Jeg har haft hund under hele studiet - og på 5. semester fik jeg nr 2. Jeg bor så også sammen med min kæreste, men det har været så fint at have hund ifht studie
Hej Annika
Jeg fik min dejlige dalmatiner høj energi hund, lige i starten af 3. semester. Det har fungeret super fint, men det var da hårdt de første mange måneder. Klart en fordel hvis man er to, men kan også lade sig gøre uden. Dog skal man være klar på at eksamensperioder osv måske kræver lidt mere af en da man stadig skal ud og gå en masse samt give den opmærksomhed hehe.
Det kan du sagtens finde tid til. jeg har arbejde 25timer om ugen, to børn, hus og et liv i øvrigt, og jeg klarer mig fint på studiet.
Jeg har en hund!
Det kræver at man virkelig har overskuddet til hunden, så ikke den bliver negligeret.
Jeg står op kl. 5.30 og går med min hund i en time før jeg gør mig klar og cykler i skole.
Jeg kan så desuden kun være væk i ca. 8 timer, det betyder derfor også at jeg er nødt til at tage hjem fra nogle af de sociale aktiviteter efter skole, hvis ikke min kæreste er hjemme.
Vi er to - og det er en kæmpe hjælp!
Jeg havde ikke kunne gøre det hvis jeg var alene!