Studiejob uden SPV-kursus eller kontakter

Jeg skal starte på 5. semester og søgte SPV-kurset, men fik afslag. Det ser ikke ud til, at man kan arbejde på hospitalet uden? Ved ikke, hvordan jeg skal finde et studierelevant job. Jeg har nemlig ikke haft mulighed for at skabe et netværk på studiet, så jeg kender ikke nogen dér eller på hospitalet eller i sundhedssektoren overhoved. Jeg sendte nogle uopfordrede ansøgninger, men regner ikke med at få nogle tilbud. Er der mange, som ikke har haft et studierelevant job på mit semester? Jeg har været i to studiegrupper, siden jeg startede. I den første var pigerne lede og ville ekskludere mig fra fællesskabet ved at ignorere mig og ikke tilføje mig i facebookgruppen. I den anden mødte de aldrig op og droppede alle sammen ud eller dumpede, og de ghostede desuden hinanden. Så jeg har vitterligt intet netværk på studiet.

Jeg vil bare godt arbejde på hospitalet eller i en klinik :slight_smile:

Mød op med uopfordret ansøgninger hos en eller flere almen praksis. Så kan de se dig og se at du gerne vil det.

1 Synes om

Hej Mooma hvor henne studerer du? :slight_smile: Jeg ved vi har flere som arbejder i stikkerkorpset på hospitalet, og det kræver ikke et SPV-kursus. Ellers som der bliver nævnt, så tag rundt og besøg nogle klinikker og sig du er interesseret.

Desuden så er jeg ked af at høre du har haft dårlige oplevelser med studievenenr :confused:

1 Synes om

Jeg har selv arbejdet i almen praksis uden SPV, endvidere er der også flere i Aalborg der arbejder i private ØNH, øjenklinikker og ved privatpraktiserende pædiatere uden SPV. Samt også stikkerkorpset og genetisk afdeling på sygehuset.
Så det er bestemt ikke umuligt.

Jeg er enig med de andre i, at du bare skal sende ansøgninger derudaf!
Derudover kan du tilmelde dig kurser udbudt af de forskellige studenterforeninger med f.eks. Venepunktur for at æge dine chancer og erfaringer.
Hvis ikke det er så udbredt at bruge studerende der hvor du læser er det nok en ide også at skrive hvad præcist du kan tilbyde dem, så de kan se relevansen :smiling_face:

2 Synes om

Tusind tak <333 Jeg går på AU.

Jeg fandt mit eget job i en praksis på DSAM’s hjemmeside. De samler jobopslag fra almene praksis landet rundt. Det er en god hjemmeside at bogmærke og kigge på i ny og næ. Held og lykke med det!

1 Synes om

Kan også anbefale at holde øje inde på den samlede facebookgruppe for medicin på AU. Ser ofte opslag derinde om jobs i forskellige typer praksis som heller ikke kræver SPV-kursus, og de er ofte henvendt til folk som er omkring dit semester.
Medicin Aarhus Universitet