Studieliv / Behandling af KU med. stud

Jeg er flyttet til Københavns Universitet og blev flyttet midt i et semester på bachelorn. Jeg har forsøgt at tale med forskellige grupper i klassen i håb om at finde en ven, men indtil videre er jeg blevet behandlet utrolig dårligt. Jeg kan fortælle dig om et par eksempler.

Jeg satte mig ved siden af ​​nogle piger til en forelæsning og præsenterede mig selv. Disse piger valgte umiddelbart at skifte plads og anerkendte mig ikke engang.

Ved andre lejligheder har jeg talt med folk under timerne og haft det godt med dem, kun for at de fuldstændig ignorerer mig, når timen er slut.

Ved en anden lejlighed tilføjede jeg nogle klassekammerater på Facebook, og da jeg skulle til at skrive til dem for at sige hej, indså jeg at de havde fjernet mig som ven og blokeret mig.

At blive mødt til undervisning af sådan en falsk facade og respektløs behandling trods mine ægte forsøg på at finde en rar studiepartner gør mig ærlig talt skuffet over København lægeuddannelse. Jeg ved ærlig talt ikke hvad jeg skal gøre. Uanset hvor meget jeg prøver, er de enten uhøflige mod mig eller lader som om de er søde og ignorerer mig så.

Jeg har brug for hjælp og råd

Tak

1 Synes om

Hej du!

Det lyder som en rigtig træls oplevelse! :frowning:
Det er aldrig sjovt at føle sig uden for, uanset hvilke sammenhænge og fællesskaber det gælder.

Tænker at mine bedste råd til dig er:

• du ved aldrig hvilken situation folk er i, og selvom det er en ringe trøst, så kan manglende interaktion efter en ellers okay og hyggelig time skyldes manglende overskud hos modparten, af den ene eller anden årsag. Lad være med at tage det til dig, som var den gal med dig!

• engager dig i fællesskaber, som strækker udover dit stamhold/årgang! Det kan være Bamselægerne, forening for akutmedicin, medicinerrevyen, og hvad der ellers er :slight_smile: Dét er et godt grundlag for fællesskab tænker jeg :smiley:

• ting tager tid. Hvis du lige er startet i vinter, og er rykket halvvejs semesteret, så har du ikke været der særlig længe. Vil næsten garantere, at der lige om lidt dukker en sød studiemakker på til dig <3

Håber det kan hjælpe lidt!

2 Synes om

Har FADL ikke også en læsemakkerbørs på KU?
Jeg tog engang chancen og skrev ud i AUs fælles facebookgruppe for min årgang at jeg manglede en studiemakker og fandt den sødeste gut derigennem som også har haft sit hyr med det sociale.

Jeg tænker at hvis man kan møde op til noget socialt, fester, foreninger, så skal man nok lige så stille få opbygget en bekendtskabskreds. Selv kom jeg tilbage fra barsel dengang og gør igen næste sommer, så det er forfra hver gang. Tænker jeg kommer til at prøve FADLs læsemakkerbørs denne gang