Studierelevant job/forskning/fremtid i KBH

,

Hej studmed
Jeg blev i vinters bachelor fra AU, hvorefter jeg valgte at tage et semesters pause før jeg ville starte på kandidaten.
Der er i mellemtiden sket forskellige ting der gør at jeg flytter til København her til sommer. Derfor søgte jeg ind på kandidaten på KU, men som i måske ved var der ingen pladser til folk uden retskrav.
Nu er jeg så i tvivl om hvad jeg lige skal stille op, da jeg er mere eller mindre fast besluttet på at flytte til København i hvert fald det næste års tid, hvor jeg så vil søge ind på kandidaten både til vinterstart om et halvt år og til sommerstart om et år. Men hvad skal jeg stille op i mellemtiden?
Jeg er ved at kigge på forskellige studierelevante jobs men er lidt i tvivl om hvad jeg skal søge efter. Mange jobannoncer søger medicinstuderende men kan jeg søge dem når jeg teknisk set ikke er aktivt studerende? Hvad med SPV? (har kursus)
Derudover har jeg også overvejet om man på nogen måde kan tage et forskningsår selvom jeg ikke er startet på kandidaten.

Hej Lukas!

Der er en del studerende, som tager forskningsår mellem bachelor og kandidat, uden at være indskrevet på studiet. Så prøv at tage kontakt til nogle forskningsgrupper, eller kig inde på facebookgruppen for jobopslag eller i MOK - der er der altid nogen, som søger forskningsassistenter :slight_smile: