Hey Niemann!
Jeg søgte også ind lige efter gymnasiet med 9,6 i snit (som var kvotienten på det tidspunkt), men selvfølgelig steg snittet til 9,7, men jeg fik jo som bekendt et standbyplads, hvilket jeg også er glad for. Du skal i øvrigt nok regne med, at snittet stiger til 9,8 i år.
Jeg har undersøgt det med turbo.supp.kurser, og man kan kun tage dem i august, desværre! Jeg må give Uni ret i, at hvis du er 19 år på ansøgningstidspunktet, så ryger du stensikkert på vinterholdet, hvorved du ikke har mulighed for at tage et turbosuppleringskursus. I stedet kan du så tage et længerevarende supp.kursus, som varer 5 måneder - f.eks. fra Kemi C til A - så vil du helt sikkert have betydelig lettere ved Medicinsk kemi, når du når så langt.
Hvis det er, så køb “Kemi C-niveau” i Kemi 2000 serien af Helge Mygind - du ved, den I havde i kemi i 1.g.!
Den er nem at læse, og så kan du i det mindste opfriske din kemi-viden, idet det er pænt vigtigt, at du har kemien in present, altså klar i hovedet.
Spørgsmålet er så bare, om du ikke hellere vil bruge det halve år på at arbejde - så kan du spare de 30-35.000 kroner op, man skal bruge på bøger i løbet af medicinstudiet. Desuden er det faktisk rart med et lille års fri - det giver erhvervserfaring og det er rart at havde fri, når man har fri. Man slipper for at have dårlig samvittighed over, at man ikke har læst på lektierne til imorgen etc… Efter 4-5 måneder så har man som regel fået nok af arbejde og daseri, og så glæder man sig til at starte i skole igen - oplagt og parat til at møde nye mennesker.
Jeg fylder 21 til septemper05, dvs. jeg når lige at være 20 i et par uger, efter jeg er startet.
Jeg har, i modsætning til Uni, hørt, at alderen er det mindste problem. Folk kan sagtens snakked på tværs af alderstrin. Det vigtigste er, at man er moden og klar til et det studium, men er i gang med og så selvfølgelig er åben over for andre mennesker! 
VH. Kim -