Inden jeg stiller mit spørgsmål, vil jeg ønske alle nye medicinstuderende tillykke med deres plads på SDU og specielt mine kommende kammerater på studiet.
Jeg bor på Sjælland og bliver derfor nødt til at flytte til odense, hvilket bliver meget sjovt, da jeg aldrig har været på odense før.
Mit spørgsmål er: Er der nogen derved hvad vi får 1. semester på studiet???
Glæder mig såå meget at jeg ikke kan vente længere, men der er desværre 6 måneder endnu…
jeg begynner også på SDU 1. februar. det skal bli skummelt å reise fra venner og familie her i Norge, samtidig som jeg gleder meg veldig til å bli kjent med mine fremtidige studiekamerater.
er du medlem i facebook-gruppa?
Rosenlund gav oss denne linken i et tidligere innlegg: “http://sdu.dk/Information_til/Studerend … r/e10.aspx”. - her kan du se leseplanen som de brukte i fjor.
se på innlegget som heter "Pensumliste til 1-2 semester på SDU ", der er linken.
ja, jeg flytter til Odense når studiestart nærmer seg. har ikke funnet leilighet enda, men vi har jo fortsatt god tid. jeg har forstått det sånn at mange medisinstudenter tar FADL (?)-vakter, og at man må bestå et kurs for å kunne ta de vaktene. jeg håper det skal holdes kurs i januar, sånn at vi kan få kurset unnagjort før studiet begynner.
Bor du i Odense nå? eller blir det flytting på deg også?
Marianne
Såå ja, jeg flytter også til odense, da det vil kræve alt for meget at tage toget frem og tilbage.
Men har stadigvæk ikke fundet nogen lejlighed endnu, har søgt alle steder så venter egentlig bare på at lejlighederne skal blive tomme.
Jeg regner med at tage FADL-kurset når vi får ferie, eller lige i starten af studiet inden det bliver alt for hårdt. Så kan man både tjene penge samt en masse erfaring, der sikkert vil gavne ens uddannelse.
Men håber da vi kommer på samme hold når vi skal til at starte.
det med leilighet ordner seg nok…
å ta FADL-kurset i begynnelsen av studiet eller i en ferie er nok det beste. regner med at vi får informasjon om dette ved studiestart.
I Kbh er der ingen mulighed for at tage fadl kurser i ferier. Det foregår desværre sideløbende med semestrene… Hvis det er anderledes i Odense, så er de da meget smartere…
er det noen som vet når rusturen på SDU pleier å være? første skoledag er jo 1.februar, men pleier rusturen å være før eller etter studiestart?
Marianne