Studietvivl og udbrændthed

Jeg er godt og grundigt udbrændt efter 4 semestre på medicin med studietvivl og kan knap nok tage mig sammen til at komme på studiet. Det der fylder mest er at jeg har svært ved at se mig selv i lægelivet med vagter, jeg bryder mig IKKE om patientkontakt og ansvar for andre menneskers liv/helbred. Selve fagene interessere mig heller ikke i den detaljegrad der undervises i og ingen af fagene på 5 og 6 semester tiltaler mig. Jeg er heller ikke glad for at være i laboratorie. Jeg ved dog at en uddannelse i medicin åbner til flere muligheder, hvor epidemiologi eller et mere sundhedsøkonomisk perspektiv interessere mig. Derfor kan ikke finde ud af om jeg skal blive ved med at hive mig selv igennem uddannelse med troen på jeg kan finde min rette hylde eller om jeg skal smide håndklædet i ringen?

Er der nogle af jer andre der har haft lignende tanker der er blevet på studiet eller droppet ud og gået en anden vej?

Er nysgerrig på hvad årsagen til at læse medicin var, hvis du hverken bryder dig om vagter og patientkontakt og heller ikke finder fagene særligt interressante? Hvis du har interesse i epidemiologi og sundhedsøkonomi kan det være at en kandidat i folkesundhed var noget? Så vidt jeg ved kan den søges med en bachelor i medicin.

2 Synes om

Jeg gik ind til det fordi jeg troede fagene var lige mig og jeg håbede jeg ville vokse ind i at bryde mig om sundhedsvæsenet, patientkontant eller forskning. Jeg var meget glad for biologi på gymnasiet - hvilket jo er på et langt mere overfladisk plan og det synes jeg bestemt også stadig er interessant. Men jeg synes detaljegraden på medicin er overvældende og at udenadslæren er kedelig/uinteressant hvilket mange jo nok gø, men når man så heller ikke rigtig har lysten til at være klinisk læge eller gå mere i detaljer m. stoffet som forsker så bliver det rigtig svært at motivere sig selv …

1 Synes om

Folkesund i kbh er ikke en mulighed med medicin bacheloren, det har jeg undersøgt. Jeg ville skulle til aalborg eller esbjerg

Hvad med en kandidat i humanbiologi ved KU så?

Helt fair, det kan også være svært at vide før man står i det:)

Socialmedicin eller arbejdsmedicin kunne måske være noget

Der er snitkrav på 7 og mit er omtrent på 5… jeg har desværre heller ikke forventninger om det vil stige. Der er desuden ikke pladser til alle der opfylder kravene. Det samme gælder immunologi og inflammation

1 Synes om

Har kiggede lidt på deg. Arbejdsmedicin er ikke lige noget for mig - samfundsmedicin ser okay ud, især hvis man evt kunne forske

1 Synes om