Studmed/børn

Hejsa!

Jeg har, sikkert som så mange andre, tænkt over hvornår det er det “rette” tidspunkt at få børn under studiet.
Jeg er godt klar over at det er sjældent noget man kan planlægge til sidste detalje… Derfor vil jeg gerne høre om dine erfaringer hvis du har valgt at få barn/børn mens du er/var studerende.
Eller omvendt hvorfor du vælger at vente til du er færdig.

Håber at høre fra jer :lol:
Rigtig god sommer til alle!

Mange hilsner fra
M_hh_d

Indtil nogle svare kan du jo læse denne artikel herpå studmed.dk

Studmed og forældre kan det lade sig gøre?
http://www.studmed.dk/cms_view_article.php?aid=19

og

Pjece fra FADL med råd til kommende forældre
http://www.studmed.dk/cms_view_article.php?aid=20

Jeg vil faktisk gerne svare dig, men har lige lidt for travlt nu… Vikariat og to børn :wink: Men jeg skriver når jeg får et lille pusterum…

Måske en lille artikle der kan komme herpå studmed.dk?

Lyder rigtig godt… Glæder mig til at høre fra dig! :lol:

Lige et lille tillægsspørgsmål:

Er der nogen der er helt inde i barselsregler mm. Altså hvor meget man får fra de forskellige steder og hvad muligheder der er rent økonomisk?
Er der noget man skal huske eller være på vagt overfor ??

Hej jeg har fået 3 børn undet studiet - der er ikke noget “ret” tidspunkt hvor man har lyst til at miste sin nattesøvn og møde til undervisning morgenen efter ej heller noget “ret” tidspunkt hvor man lige har en 2-3000 i overskud hver måned. Faktum er at kræene er en velsignelse når de kommer og den energi - mentalt og økonomisk de har suget giver de så rigeligt igen (nå ja man må lige snuppe 2-3 vagter mere). Men gu er det hårdt - til gengæld er man fri for at skulle skamme sig over at melde sig syg som læge på en vildt presset afdeling - hvor en kollega bliver kaldt ind i stedet og dermed ikke kommer til sin ældste datters konfirmation.
Desuden sparer du jo pillerne :lol: så kom bare igang så vi kan have det godt når vi bliver gamle.
Og husk det er jo ikke altid at man bare skyder og så er den der - hvis der går 5-8 år uden bid er det altså ikke sjovt at starte øvelsen som 32 årig.

Der er aldrig noget perfekt tidspunkt at få børn, men studiet er i mine øjne et OK tidspunkt. Det er sikkert et af de mest fleksible “jobs” der findes.

Hans

Om ikke andet kan du altid bruge den medicinske begrundelse:
Får man barn som 25-årig sænkes risikoen for brystkræft for kvinden betydeligt, og sandsynligheden for at barnet bliver sundt er samtidig langt større :wink: