Hej alle der læser med, jeg håber I har nogle erfaringer I har lyst til at dele med mig
Jeg er 19 år gammel og blev student sidste sommer. Jeg har arbejdet på plejehjem og i hjemmeplejen i mit halve sabbatår. Jeg kom desværre for sent i tanke om, at jeg gerne vil læse medicin. Derfor var min studieretning på gymnastik samt/mat. Jeg var desværre så uheldig at blive kronisk syg i 2.g og det prægede selvfølgelig resten af min gymnasietid, både fysisk og psykisk. Jeg gik ud med et gennemsnit på 7 på trods af 33% fravær.
Jeg starter på sygeplejerske her om lidt, men kan ikke slippe tanken om medicin. Jeg tænker at færdiggøre den, så jeg altid har noget at falde tilbage på, i tilfælde af at drømmen med medicin brister. Jeg har overvejet ar bruge mine sommerferier på at læse fag op, men jeg var så uheldig at dumpe mat både mdt. og skriftligt, men bestod samlet set.
Jeg har hørt at man kan søge dispensation med karakterer fra gymnasiet som vidst skulle gælde for 1? udover det vil min uddannelse også trække op, når jeg skal søge ind. (søger først ind når jeg er færdig med sygeplejersken.
Mit spørgsmål er, er det realistisk at blive optaget med et fagsnit på 7 + relevant uddannelse og + mulig dispensation? Her mener jeg AAU, men vil også søge AU og overvejer også SDU og KU fordi jeg brænder for det.
Og vil min dispensation gå igennem hvis jeg læser fag op? her mener jeg kemi og fysik som jeg mangler på b
Håber I har tid og lyst til at dele jeres erfaringer og eventuelle råd.