Sundhedspsykologi på 2.semester KU

Hej alle sammen…
jeg er for tiden på 2.semester medicinstudiet ved københavn universitet og skal starte på sundhedspsykologi her efter nytåret. jeg har et par spørgsmål om kurset, og håber i kan give mig svar om det:

  1. er der noget obligatorisk i dette kursus? jeg ved at forelæsningerne er altid frivillige, hvad med sau?
  2. hvorlang har man til eksamen i sundhedspsykologi?
  3. hvor er det hen man kan finde eksamensopgaverne?
  4. kan man bestå hvis man ikke tager til forelæsningerne eller sau?

jeg ved ikke om jeg består cellebiologi, så tænkte jeg om hvis jeg ikke består så tager op til reeksamen og dette betyder at jeg ikke kan nå at læse til sundhedspsykologi. derfor spørger jeg.

tak for alle jeres svar.

Jeg mener ikke der er noget obligatorisk i kurset - hverken forlæsninger eller sau. Jeg har indtryk af at det er en forholdsvis let eksamen som du nemt kan læse dig til. Det er vidst nok noget med at det er en 2 timers skriftlig prøve, men jeg er ikke helt sikker :oops:
Om man kan bestå ved bare at læse der hjemme uden at deltage i undervisningen kommer vel lidt an på hvem man er. Men jeg tror da godt det kan lade sig gøre :wink:
Jeg ville i hvert fald også prioritere cellebiologi højest hvis jeg var dig :wink:

[quote=“moody”:3oedcvs7]Hej alle sammen…
jeg er for tiden på 2.semester medicinstudiet ved københavn universitet og skal starte på sundhedspsykologi her efter nytåret. jeg har et par spørgsmål om kurset, og håber i kan give mig svar om det:

  1. er der noget obligatorisk i dette kursus? jeg ved at forelæsningerne er altid frivillige, hvad med sau?
  2. hvorlang har man til eksamen i sundhedspsykologi?
  3. hvor er det hen man kan finde eksamensopgaverne?
  4. kan man bestå hvis man ikke tager til forelæsningerne eller sau?

jeg ved ikke om jeg består cellebiologi, så tænkte jeg om hvis jeg ikke består så tager op til reeksamen og dette betyder at jeg ikke kan nå at læse til sundhedspsykologi. derfor spørger jeg.

tak for alle jeres svar.[/quote]

Hej,

  1. Der er intet obligatorisk - http://sis.ku.dk/kurser/vislpafsnit.aspx?snr=50900
  2. Eksamen i sundhedspsykologi varer 3 timer - samme link som i (1).
  3. Du kan finde en enkelt her http://medicin.ku.dk/eksamen/rettevejledning/. Hvis du er heldig kan du finde flere gamle eksamensopgaver på Absalon, ellers skal du have fat i nogle ældre studerende der sidder inde med dem.
  4. Det kan du sagtens - jeg gjorde det selv og klarede mig udemærket. Hvis du vælger at droppe undervisningen vil jeg anbefale dig at kigge PP-slides igennem og høre dine medstuderende om, hvad underviserne har lagt vægt på.

Der florerer i øvrigt en række udemærkede indholdsfortegnelser og index’ til sundhedspsykologibogen som jeg vil anbefale dig at få fat i. Pas på at at undervurdere sundhedspsykologi - det er ikke “bare” TPK om igen, selvfølgelig man kunne fristes til at tro det - der er meget at læse.

Hien