Supplering

Hej alle,

jeg er en nyudklaekket student, men jeg har et inderligt oenske om at forbedre mit kvote 2 snit. Da jeg ved og kan se, mange herinde er igang med at supplere eller har suppleret kunne jeg godt taenke mig at vide, om det kommer til at koste mig penge at komme paa nogle kurser med det formaal at forbedre mine karakterer i forbindelse med en kvote 2 optagelse?

Paa forhaand tak.

PS: Jeg har proevet at kigge paa VUC Aarhus’ hjemmeside, da det er her, jeg gerne vil supplere, men jeg kan ikke finde et entydigt svar.

Hej Kulka

Mig bekendt er GSK-kurser gratis hvis du begynder på dem senest 2 år efter din studentereksamen. Om det også gælder ved karakterforbedring kan jeg ikke sige… Hvis du kan sandsynligvisgøre behovet (tag blot et udprint af AU’s kvote 2-optageregler og ‘snittet’) tror jeg du kan slippe gratis.

Og hvis du skal supplere i sommerferien har fristen for tilmelding været 5. juli (det lykkedes mig sidste år at melde mig til omkring d. 15. juli til et turbokursus med start 21. juli el. lign.).

Du kommer forhåbentlig ind i år, krydser fingre for dig!

Mange hilsner
Mignon

Hej Mignon,

Har du betalt for din kurser? I så fald hvor meget endte du med at komme af med det? Var det det værd? Hvordan var kurserne?

Jeg har bare det problem, at jeg også skal arbejde, så jeg ved ikke, om jeg kan få det hele til at hænge sammen, fordi kurserne forløber i tidsrummet 8-16, 17-stykker. Også vil det være mange penge at smide afsted, samt ved jeg, at de registrerer fravær, så det ville være ærgerligt …

Hej Kulka

Jeg måtte desværre betale, fordi jeg har studentereksamen fra sidste århundrede :lol:
Nogle kurser kostede 300 kr, andre 450 kr. Jeg tror at de allesammen koster 450 kr. pr. fag nu, tjek selv på gsdanmark.dk. Men som sagt, jeg tror ikke du skal betale.
Fravær registreres, og folk blev smidt ud for fravær!

Jeg var ret tidligt ude med at melde mig til, da jeg skulle have 5 fag i alt. Det endte med at jeg tog dem på flg. måde:

• dansk 0-A: juli/august, turbokursus i 3 uger fra 8-16 plus 25% virtuel undervisning, eksamen august
  • fysik B: efterårssemestret 2010, tirsdage og torsdage fra 12-16, eksamen januar
  • kemi B: forårssemstret 2011, tirsdage og torsdage fra 12-16, eksamen maj
  • matematik C-A: tirsdage og torsdage fra 17-21:30, eksamen i mat B december/januar, eksamen i mat A juni (det blev en mærkelig konstruktion fordi kursus blev delt op i 2 dele, hele forårssemstret skulle vi repetere pensum for C og B niveau, hvilket ikke var så sjovt…)
  • engelsk B: tog jeg som selvstuderende på flex over hele året, 8 moduler, eksamen i maj/juni

Jeg passede samtidigt 3-4-5 jobs (der i alt løber op i omkring 60 arbejdstimer om ugen) og det krævede selvfølgelig en høj grad af selvdisciplin og efterlod ret lidt tid til privatlivet og alt det sjove (nu synes jeg faktisk at det var rigtigt dejligt at gå i skole, så det blev en erstatning for noget af det sjove). Og så har jeg mindst et par timers transport hjemmefra ind til Kbh om dagen, plus alt det løse mellem jobs og de 2 skoler undervisning foregik på…

Da jeg ikke har gået på almindelig dansk skole før var alt ret nyt for mig, men jeg faldt hurtigt til og det gik fint.
Kurserne som sådan er ok, men alt afhænger af din underviser og dig selv faktisk. I nogle fag fik jeg superengagerede lærere, i andre var der under al kritik mht. lærerens indsats. I de fag havde jeg så knoklet ekstra hårdt og konsulteret alt hvor jeg kunne få hjælp, ikke mindst nettet kom flittigt i brug og ekstra undervisningsmateriale jeg kunne støtte mig til, fordi jeg gik der, ikke kun for at opfylde kravene, men for at lære noget. Og jeg er af den overbevisning af jeg også er ret ansvarlig for egen læring, så den fik jo hele armen… og jeg savner det faktisk allerede (nørd :lol: )

Det lykkedes organisatorisk for mig, fordi jeg var tidligt ude (sidst i juli) og jeg kom med et skema jeg selv havde fundet frem til (fandt oversigter over fagene og hold og strikkede det sammen til noget holdbart) og ‘krævede’ at blive skrevet op til de og de hold, fordi det ellers ikke ville kunne fungere med mit arbejde. Det blev lyttet til, heldigvis, og alt flaskede sig.

Har du virkelig brug for at supplere kvote 2? Håber ikke det er upassende at spørge hvilket snit ender du nu på? Tror du ikke der er chancer på AU i år?

Knus
Mignon