Supplering

Hej alle,

jeg er en nyudklaekket student, men jeg har et inderligt oenske om at forbedre mit kvote 2 snit. Da jeg ved og kan se, mange herinde er igang med at supplere eller har suppleret kunne jeg godt taenke mig at vide, om det kommer til at koste mig penge at komme paa nogle kurser med det formaal at forbedre mine karakterer i forbindelse med en kvote 2 optagelse?

Paa forhaand tak.

PS: Jeg har proevet at kigge paa VUC Aarhus’ hjemmeside, da det er her, jeg gerne vil supplere, men jeg kan ikke finde et entydigt svar.

Hej Kulka

Mig bekendt er GSK-kurser gratis hvis du begynder på dem senest 2 år efter din studentereksamen. Om det også gælder ved karakterforbedring kan jeg ikke sige… Hvis du kan sandsynligvisgøre behovet (tag blot et udprint af AU’s kvote 2-optageregler og ‘snittet’) tror jeg du kan slippe gratis.

Og hvis du skal supplere i sommerferien har fristen for tilmelding været 5. juli (det lykkedes mig sidste år at melde mig til omkring d. 15. juli til et turbokursus med start 21. juli el. lign.).

Du kommer forhåbentlig ind i år, krydser fingre for dig!

Mange hilsner
Mignon

Hej Mignon,

Har du betalt for din kurser? I så fald hvor meget endte du med at komme af med det? Var det det værd? Hvordan var kurserne?

Jeg har bare det problem, at jeg også skal arbejde, så jeg ved ikke, om jeg kan få det hele til at hænge sammen, fordi kurserne forløber i tidsrummet 8-16, 17-stykker. Også vil det være mange penge at smide afsted, samt ved jeg, at de registrerer fravær, så det ville være ærgerligt …

Hej Kulka

Jeg måtte desværre betale, fordi jeg har studentereksamen fra sidste århundrede :lol:
Nogle kurser kostede 300 kr, andre 450 kr. Jeg tror at de allesammen koster 450 kr. pr. fag nu, tjek selv på gsdanmark.dk. Men som sagt, jeg tror ikke du skal betale.
Fravær registreres, og folk blev smidt ud for fravær!

Jeg var ret tidligt ude med at melde mig til, da jeg skulle have 5 fag i alt. Det endte med at jeg tog dem på flg. måde: