Sværhedsgrader af de forskellige moduler på SDU

Hey peeps!

Jeg kan huske at jeg engang læste en kommentar herinde et sted, som jeg ikke pt kan finde igen, hvori han listede de forskellige moduler på bachelor-delen op, og kommenterede hans subjektive mening om deres sværhedsgrader. Dette syntes jeg egentlig var lidt interessant, da det jo er fedt nok at vide hvad man kan forvente sig af det modul man skal til at begynde på.
Jeg skal igang med modul 4 på mandag, så det eneste jeg selv kan sige er at:

Modul 1:
Relativt lille og overskueligt pensum, men tilgengæld akut beredskab(førstehjælp, professionssporet) og studiestartsopgave(akademikersporet) sideløbende, som gør at man har lidt mere i baghovedet end blot biomedicinsporet, men alt i alt forholdsvist nemt modul.
Modul 2:
Var lidt værre, med langt større læsemængde - men tilgengæld uden sideløbende spor, så også til at klare hvis bare man følger med og læser.
Modul 3:
Minder om modul 1 i overkommelighed, relativt lille pensum i biomedicinspor, men tilgengæld er der et akademikerspor med biostatistik og videnskabsteori og et professionsspor med sundhedspsykologi og klinikophold, som igen gør at man hele tiden har noget i baghovedet man mangler at lave, men alt i alt endnu et forholdsvist nemt modul(bortset fra alt det skriftlige humaniorapjat man skal lave her, 5 duo-opgaver på i alt ca 15 sider, klinikopgave på 2-3 sider, sundhedspsykologiopgave på 6 sider - BVADR!)

Mit spørgsmål til alle jer ældre studerende på modul 10-11-12 (eller på kandidaten) er, om der er nogen der skulle have lyst til at lave sådan en liste, hvori de kommenterer lidt på sværhedsgraden af de moduler jeg endnu har i vente. Det ku’ være lidt cool :silly: Så kan I jo diskutere lidt frem og tilbage hvis der er nogen der er uenige med hinanden, og alle os studerende på de tidligere moduler kan gå ind og se flere forskellige bud på hvad vi har i vente, på forhånd tak.

Og så har vi jo alle hørt skræmmekampagnerne om modul 4, så det skal da nok blive spændende at komme igang med, anatomi 4tw!

http://www.studmed.dk/forum/48-Studmed-debat/70150-Hvilke-moduler-på-sdu-kræver-mest-slid#70668

Her er linken til tråden du snakket om :slight_smile:

Jeg er stort sett enig i det han skriver, men jeg synes modul 5 var langt verre enn modul 4 (forståelse vs. udenadslære), og også at der var mere arbeid i modul 5 enn modul 9. Det er riktignok meget mer å lese på modul 9, men for min del også myyye mer spennende!

Dette blir jo bare subjektive meninger, men så får du måske en pekepinn :slight_smile: