Svar fra SDU!

yes mand! Så er der dømt medicin studie! Yes mand hvor er jeg glad…

Jeg har siddet og kigget på alle de bøger som vi skal læse på 1 og 2 semester - der er riiiiiggtiig mange bøger. Har nogle af jer hørt om der er kommet nye udgaver af de bøger man skal købe? Jeg HAR kigget under bachelor pensum, men har svært ved at finde ud af om der kommet nye udgaver som vi skal købe istedet for.

Er der nogle som ved noget? Evt også hvor på sdu.dk, man kan finde en struktur over hvilke fag der ligger på 1. semester og 2. semester. Udfra pensum fora, ligner det celle biologi og biokemi og anatomi er dette korrekt?

Tillykke alle sammen som starter i SDU!

Jeg græd & rystede, da jeg læste “…du tilbydes en studieplads ved Syddansk Universitet gennem kvote 2…”!!!
Det føltes helt fantastisk, når man har prøvet & ville det så meget. Så græd jeg sgu igen 5 min af mine indstængte følelser. Har triple-checked min mail for at være sikker. hahaha… Har lyst til at ringe SDU op mandag for at forsikre mig hehe…

Vi ses i SDU

^^ Jeg græd og og rystede også bare helt vildt…

Ville prøve at forklare min far det mens jeg tuedede helt vildt, og det gør at jeg snakker helt uforståeligt. Han kom frem til at jeg havde drukket vin mens jeg havde taget medicin, så han troede først jeg var blevet syg… :smiley:

hej,

hvordan kan det være at I har fået besked så tídlig? Får man ikke først besked d. 28?

Dem, der har søgt ind gennem kvote 2 på SDU og har været til samtale, får 3 uger efter svar på, om de er optaget - dvs. nu!

Kamilla

JesperBrix\n[quote]

Jeg har siddet og kigget på alle de bøger som vi skal læse på 1 og 2 semester - der er riiiiiggtiig mange bøger. quote]

…af hvad jeg forstår drejer det sig om ca. 6 bøger, dem som “tanterne” viste os dagen vi var til samtale…

Hm, har du en link til de bøker vi skal lese?

lad vær med at fundere over hvilke bøger i skal læse, nyd sommerferien og VENT med at købe bøger til i er startet, der kan komme nye udgaver, skift i professor dvs andre bøger der undervises efter :wink:

NYD at i ikke skal læse og tænk ikke på bøger før første dag :wink:

HYGGE OG TILLYKKE

Hehe, jeg sitter å leser på min anatomieksamen, så jeg skal ikke kjøbe bøker enda. Var alikevel litt interessert i å vite hvilke bøker man KANSKJE skal gjennom SDU på første året.

Hvordan kan det være der er 100 på venteliste??? Er det ikke fuldstændig urealistisk? Så er det da nemmere bare at afvise nogen fra en plads med det samme…

Det lyder også af mange i mine ører. men…

Den overvejende årsag må være, at nogle af K2’erne som er blevet tilbudt en plads i Odense, vil blive optaget på en højere prioritet d. 28. juli(KU/AU), og derfor sige ‘nej tak’ til SDU. De fleste af dem jeg snakkede med til samtalerne havde f.eks. SDU som 2. prioritet!

Om dette alene udgør de 100 ‘huller’, tiltænkt K2’ere på venteliste, aner jeg ikke, men man må vel gå ud fra at Uni ved hvad de gør - de har jo trods alt en del erfaring på området efterhånden :smiley:

Men som sagt, jeg aner det ikke - gætter bare…!

Men alligevel, 100 stk. Og der er 125 der er optaget på kvote 2. Det lyder da mærkeligt, at der skulle være bare den mindste chance for at så mange siger nej tak!

Jeg synes da ikke det ville være særligt opmundtrende at vide hvis jeg stod på ventelisten!

Hvor mange vil SDU egentlig optage folk fra år 2008?
Nogle der ved det? Er det som før, hvis ja hvor meget var det (altså i pct.)

Håber respons.

På forhånd tak

Der er 100 på venteliste. Det er selvfølgelig urealistisk at tro at alle 100-125 der har fået tilbudt en plads takker nej og man derved få en plads. Men få en sikkerheds skyld har man valgt at gøre det på den måde.

få = for

Men jeg synes I skal ringe og spørger. I kan jo altid spørger om I ligger i den lave eller høje ende. De vil IKKE svare hvor præcist I ligger.

Er der nogen af jer der har modtaget et brev om afgørelsen?

Ved godt man kan se på login om man er kommet ind eller ej, men er bare så ræd for at det er en fejl der står i mit login at jeg er kommet ind… :stuck_out_tongue:

Jeg fik et brev i lørdags, så dit brev skulle meget gerne være kommet. Du skulle måske ringe til dem og høre dem ad… :wink:

Mvh Heidrun

^^ Ja det må jeg da vist hellere…

Går med sådan nogle frygtelige tanker om at nogen har hacket sig ind på mit login og skrevet noget forkert, og jeg i virkeligheden ikke er optaget.