Svar på optagelse AU

Jo, det var samme grænsescore som på SDU. Der er nogen, der ringer til AU i dag for at høre, hvad der afgører, om man er kommet ind eller ej, når man er over grænsescoren :slight_smile:

Okay han sagde noget andet til mig. Han sagde at der var 3-400 der havde fået score over 56, fordi de tog forbehold for 2. prioritet, kvote 1, mangel på opfyldte adgangskrav osv… men at man altså ikke var garanteret en studieplads :’( han virkede super uvidende om det hele.

Hmm, de kunne stadig godt give en grænsescore når de nu kun vurderer ud fra én faktor, det er jo også det SDU gør med de 31 point fra MMI’en. Grænsescoren kan så falde senere pga. de nævnte forbehold med 2. prioritet, kvote 1, ikke-opfyldte adgangskrav osv. :thinking:
Det ville være rart at vide allerede nu hvordan ens chancer er.

Jeg prøvede at spørge ham om han kunne se hvor mange der havde mere en min testscore, men det kunne han ikke. (Hvilket jeg synes kunne være en lækker oplysning) han kunne kun sige at der var 300-400 stykker der havde 56 eller mere. Det kan man jo ikke bruge til noget :sweat_smile:

@melissa1 har du fået svar på mailen du sendte?

Nej ikke endnu desværre, jeg venter i spænding. Jeg skal nok dele svaret, når det engang kommer. Det er da virkelig irriterende, at man stadig nærmest er lige så uvidende som før man fik svar på testen.

Præcis! Også når de siger to forskellige ting allerede :sweat_smile:

Ja de burde altså gøre, som de også gjorde sidste år, hvor grænsescoren var lagt så højt, at dem der lå over grænsen var sikre på at få en plads, så længe de opfyldte adgangskravene. Sidste år var der jo også en venteliste for dem, der lå lige under scoren, og det synes jeg virkelig fungerede bedre, for lige nu er det jo lidt som om, at alle med en score over 56 i princippet er på ventelisten.

Fik du nogen idé om hvordan de fordeler studiepladserne, hvis der er for mange tilbage i “puljen” i forhold til antallet af pladser efter optag i kvote 1? Gives de til dem der har scoret højest point, af dem der er tilbage?

Jeg fik følgende svar, da jeg skrev til dem pr. mail:

“Det er stadig din score i uniTEST, der afgør om du får tilbudt en studieplads d. 28 juli. Grunden til at du stadig er i betragtning, skyldes at det endnu ikke er sikkert hvor mange pladser der er. Det er dem med den højeste score, som bliver tilbudt en studieplads.”

Wow, så det lyder som om at de har sat grænsescoren virkelig lavt, så det slet ikke er ensbetydende med at man kommer ind hvis man er over den…

Hvis der er 500 personer der har 56 point og derover, så er der godt nok mange der bliver skuffede. Så hellere allerede nu få at vide at man ikke får en plads.

Hvor mange point der mon skal til… det er svært at vide!

Hvad endte grænsescoren med at blive - er der nogle der ved det? :slight_smile:

Den blev 60 :slight_smile:

Må jeg spørge hvor du ved det fra? :slight_smile: jeg synes ikke det stod på mit.au.dk

Ja da, det står ikke nogen steder, men jeg har snakket med nogen der fik 57, 58 og 59, og de kom desværre ikke ind. Jeg kom ind, med 60, så det må have været grænsescoren :slight_smile:

Hvad var maksimum dette år? vides dette? :slight_smile: