Syddansk universitets Multiple choice test for Medicin

Hej folkens

Jeg er blevet inviteret til Multiple choise test på SDU for medicin. Jeg har søgt lidt rundt for at finde nogle oplysninger på hvordan man evt. kunne forberede sig, bare en smule. Jeg har nemlig ikke lyst til at gå ind, og være halv blank til testen. Jeg ved godt det er en test hvor man ikke rigtigt kan forberede sig, som andre normale prøver. Men er der nogen som har nogle forslag til hvordan man skulle, “gør sig klar” til sådan en test ?

Tak på forhånd for hjælpen.

Som du selv siger, så er det ikke rigtigt muligt at forberede sig på selveste prøven. Det bedste råd jeg dog kan give dig er, at lave alle de “nemme” spørgsmål først. Det lyder meget simpelt, men jeg kan ikke understrege hvor vigtigt det er. Og har oplevet det modsatte med folk som dumper, alt for mange gange. Ellers så tror jeg de har udkast af enkelte spørgsmål fra tidligere test, som du kort kan tage et kig på.

Der er eksempler på spørgsmål et sted på SDU’s hjemmeside. Men det bedste råd jeg kan give dig er læs læs læs. Alt hvad du kan komme i nærheden af. Emnet er ligegyldigt, da det udelukkende handler om at øge din læsehastighed.

Jeg kan selv huske da jeg skulle igennem den tossede Multiple Choice test og jeg kan kun give de andre ret.

Start med de nemme opgaver
Jeg sprang simpelthen opgaver over, som jeg ikke umiddelbart havde et svar på og gik så tilbage til dem til sidst.

Læs en masse
Jeg vil dog have in mente at en del af opgaverne er baseret på logik, så måske kan du have fordel af at kigge på opgaver tilsvarende dem der ligger på SDU’s hjemmeside.

Læs svarmulighederne
Tiden til prøven er begrænset og så vidt jeg husker, regnede vi os frem til noget i retning af 2 minutter pr. spørgsmål. Da nogle af spørgsmålene er i forbindelse med et stykke tekst, kan du med fordel lige skimme svarmulighederne igennem, så du har en idé om hvad du skal kigge efter.

Held og lykke
Nyd det og gør dit absolut bedste - god vind herfra :slight_smile: