Sygeplejerske. Har jeg en chance? kvote 2

Hej allesammen.

Nu skriver jeg igen efter 1 år.
Jeg er endnu mere besat af ideen om at blive læge og starte på medicinstudiet. Sidst skrev jeg lidt om min situation, mit snit fra gymnasiet ikke var særlig godt. Men der ligger personlige årsager til grunde for det. Snittet kan jo ikke ændres, så min vej til medicinstudiet bliver gennem kvote 2 systemet.

Jeg har færdiggjort sygeplejerske uddannelse, og under uddannelsen havde jeg fuldført suppleringsfagene kemi B 7 tal og fysik B 12 tal. Mangler dog matematik A, hvilket jeg melder mig til i januar måned 2016. Jeg tænker at min chancer er bedst hos KU (selvom konkurrencen er hård) og SDU (MCQ og MMI)

Mine erhvervsfaring er:

tidligere arbejde:
2012-13 Omsorgsmedhjælper hos bo-tilbud for udviklingshæmmede
2014 Omsorgsmedhjælper Geronto psykiatri
2013-2015 Vikar på Aalborg universitetshospital.

nuværende arbejde:

  • Støtte-og kontaktperson for utilpassede unge. (er ansat hos kommunen)
  • Vikar på Aalborg universitetshospital

Frivillig arbejde:
2013-2014.Var med til at etablere en klub op for unge piger med anden etnisk baggrund.
2014-2015 Sundhedsorganisation - med henblik at fremme sundhed hos somaliske ældre.

Jeg søger selvfølgelig alle universiteter.

Har jeg chance for at kunne komme ind på mit drømmestudie?
Har jeg chance hos KU, selvom konkurrencen for de få pladser er benhård?
Kan man få hjælp til kvote 2 ansøgning til workshop på KU? Giver det gode point hvis man deltager i workshoppen og nævner det i ansøgningen.
Kan man kontakte studievejlederne på universiteterne, så man kan hører mere om hvad de søger i en ansøgning?
Sidste gang spurgte jeg om folk kendte sygeplejersker som havde søgt medicinstudiet og var kommet ind? Vil gerne spørge igen, kender i nogen sygeplejersker, som går på medicinstudiet?

Ved godt det er mange spørgsmål hehe. Håber i vil bære over med mig.

medicinstudiet er det jeg vil og vil kæmpe for det :-).

Hej Smiley

Du er velkommen til at skrive privatbesked til mig med dine spørgsmål… Er selv kvote 2’er på KU og kender en del andre på KU som er kvote 2’er. Deltog også selv i KU’s workshops dengang jeg søgte og kom ind. :slight_smile:

Hej :slight_smile:

Jeg er uddannet sygeplejerske og studerer nu på SDU.
Du er ligeledes også velkommen til at kontakte mig, hvis du har nogen spørgsmål :slight_smile:
Ellers held og lykke med ansøgningen!

Hej til jer begge to :slight_smile:
tak for jeres respons. Vil gerne skrive nogle uddybende spørgsmål til jer begge to indenfor de næste kommende dage :smiley:
tak!
Mvh

jeg har skrevet en besked til dig, håber du kan hjælpe med et svar :slight_smile: