Syllabus Plus på KU

jeg kan fortælle at det ikke er meget bedre på AU.
Vi har ikke noget lign., men det er måske godt nok når det er så dårligt. De forskellige institutter laver bare en læseplan på 2-3 sider i pdf-format over kurset… som jo for så vidt er nemt at overskue, men man skal selv sidde og taste det ind på pda’en. Jeg tror de fleste ‘dødelige’ er glade for det system, men for os pda-brugere 8) ville det være fint med et centralt system hvor man kunne overføre informationerne… men igen det tager ikke mange minutter lige at skrive det ind.

/AndreasB

Hej nsode,

Glad for at høre du kan lide det :slight_smile:

De har lavet nogle ændringer i systemet, så jeg har rettet mine scripts, det hele burde være ok nu.

Lad mig høre hvis der stadig er problemer!

/tnb

Hej tnb
Nu virker det fint igen her hos mig :smiley:

mvh
nsode

Nu har jeg endelig fået synkroniseret min PDA kalender med outlook på min computer(efter jeg har haft min PDA i 8 mdr.). Er der nogen måde hvormed kan man hente kalenderen i syllabus og automatisk sætte den ind i outlook. Har været inde på http://tnb.selfip.net/ku og finde filerne, men kan ikke umiddelbart se at skemaet skulle være opdateret til efterårssemestret 2006.

Kan man få det ind på en anden måde? Eller er man tvunget til copy-paste?

Christian

tnb: Lækkert, det er sgu service! Men som Krelle har jeg kigget lidt på filerne, og synes at de ser ret tomme ud, prøv feks. at kigge i CSV’erne? (helt konkret Medicin, Me01-02)…

Det er fordi Syllabus er opdateret til nyt format, så det er den gamle version der hentes. Den nye er bedre end den gamle, og den kan ny hentes ind i Outlook via Excel forholdsvis nemt.

Men det er fortsat ikke godt nok!!! det kan ikke være rigtigt, at man skal være Excel-superbruger for at kunne få skemaet ind i sin kalender. Så til IT-afdelingen: “Det’ en om’er!!!”

  • Mikkel

mgybel: Så er det umuligt for os dødelige at få det ind på vores PDA?

mgybel: Hvordan får man så fat i denne nye Excel (eller CSV?) fil? Bruger selv iCal, men pyt med om jeg skal importere dem selv… Og betyder det at den flinke tnb som laver iCal filer bare kan rette sine scripts til at hente andetsteds fra?

Som fhv. programmør må jeg da også lige begræde Syllabus… Det er da håbløst.

forresten så er skemaerne flyttet til:
http://skema.adm.ku.dk/sund0607/dk/

Det kan tnb helt sikkert :wink:

Jeg er desværre max presset med arbejde lige for tiden, så det bliver ikke lige det første stykke tid, jeg får lavet en vejledning… måske en anden med mere Excel-indsigt end jeg kan vippe den sammen.

  • Mikkel

Jeg vil gerne gøre det, jeg skal bare have at vide hvor hulen jeg finder dataene? De nye, altså…

Det er helt fint. Jeg er lidt beæret over folks hjælpsomhed herinde:-).

Gundestrups link…

  • Mikkel

vi tager lige linket en gang til:
http://skema.adm.ku.dk/sund0607/dk/

mvh
svend

Blind høne kan vel også finde links… :slight_smile: Jeg kigger på det.

Efter en herlig 1. dag på KU med intro til Syllabus af øjenvendende tutorer, vil jeg bare lige sige at jeg er på sagen med at få importen af det nye Syllabus til Outlook / iCal på benene… ETA næste uge. Forsøgskaniner søges :slight_smile: (Krelle?)

Okay det er totalt uden for emne… så det må i meget undskylde!

men bliver nødt til at spørge… Rumlepotte… hvorfor er dit navn rødt nu? (generelt… hvorfor er nogle personers navne røde)… er det dem der hjælper med forummet?

Dem med røde navne er ganske rigtigt moderatorer på forumet. Jeg er lige blevet forfremmet i dag :slight_smile:

Ah… nu står der også moderator udfor dit navn… det gjorde der ikke før. :slight_smile:

Så er der nyt: KU: Få dit skema i Outlook eller iCal.