Synlig tatovering

Jeg overvejer at få en tatovering på undersiden af håndleddet.
Hvordan er holdningen til synlige tatoveringer på hospitalerne? Vil det være en hindring i et fremtidigt job som læge?

Næppe, hvis blot den ikke har racistisk eller anden ekstremistisk symbolik. Jeg har set en læge med flammer tatoveret op på begge sider af halsen (suppleret med en kronragning samt en stor ørering, selvsagt en ortopædkirurg (som lignede en hård portør!)). Desuden har jeg haft flere voldsomt piercede kolleger. Om det så fremmer patientkontakten med det bedre borgerskab, f.eks ved Gentofte Hospital, er en anden sag! Hvis du er til tusch, så gør det - kun fedt med lidt alsidighed :wink:

P.S. I det private (inkl. almen praksis) er det ikke ualmindeligt med et kodeks for udseende.

Jay

Egentlig synes jeg det er en smule uprofessionelt, ligesom at have piercinger eller grønt hår. Du kan jo også bare få lavet tatoveringen indenfor tøjgrænsen.
Men på den anden side er der jo mange bedstemødre der får lavet tatoveringer, og når det er blevet så main stream vil du nok ikke se så mange løftede øjenbryn.

Tja, konservativ eller ej…

Jeg ser intet karriererfremmende eller kropsforskønnende i den eller nogen tatovering i almindelighed.

Det er dit valg om du vil have den og ej heller fyringsgrund, men hvorfor? Hvad kan den gøre for dig? Tænkt dig om…